Minél több vörös szőnyeges filmpremier házigazdája lenne Magyarország

2020. 10. 05., 18:15

Együttműködési megállapodást írt alá a Magyar Turisztikai Ügynökség és a Nemzeti Filmintézet. A megállapodás célja a filmes turizmus fejlesztése, a külföldi produkciók magyarországi forgatásának ösztönzése és a Magyarországon forgatott nemzetközi produkciók minél hatékonyabb összekapcsolása az általános turisztikai országmárka építéssel – közölte az MTÜ az MTI-vel hétfőn.

A közlemény szerint a magyar filmipar fellendítése nem csupán nemzetgazdasági hozzájárulása, hanem országimázs építő hatása miatt is nemzeti érdek.

„Különösen erős turisztikai imázsépítési lehetőséget jelent, amikor Budapest és Magyarország szerepel a filmvásznon, bemutatva hazánk kulturális értékeit” – írta közleményében az MTÜ.

Kitértek arra is: a külföldi filmstábok számára ideális forgatási helyszín Magyarország a felkészült szakemberek, a fejlett infrastruktúra, a tájak, a városok változatossága miatt.

A két szervezet szerint kiemelt törekvés az is, hogy Magyarország a jövőben minél több „vörös szőnyeges” esemény, filmbemutató házigazdája legyen. Az európai filmpremierek helyszíne jellemzően London egy ikonikus mozija, így „egy-egy premiert Budapesten rendezni már önmagában is pozícionáló értékkel bír”.

A filmes turizmus és a turisztikai imázsépítés összekapcsolására kiváló példa a Gemini Man című film 2019-es vörös szőnyeges közönségbemutatója – amelyen Will Smith mellett Ang Lee és Jerry Bruckheimer is részt vett – és a hozzá kapcsolódó háromnapos eseménysorozat, amely új szemszögből mutatta be Budapestet.

A közlemény idézi Káel Csabát, a magyar mozgóképipar fejlesztéséért felelős kormánybiztost, az NFI igazgatóságának elnökét, aki elmondta, hogy a filmipar Magyarországnak óriási hasznot hoz, tavaly a magyar filmgyártás rekordot döntött, a közvetlen filmgyártásra fordított összeg elérte 164 milliárd forintot.

„Minden egyes nálunk forgatott produkció azonban további bevételeket hoz, a nemzetközi sztárok jelenléte pedig hatalmas PR-értékkel bír” – fogalmazott Káel Csaba.

Kiemelte: a megállapodás célja, hogy a filmipar és a turizmusért felelős intézmények hatékony együttműködésével Magyarországot biztonságos forgatási helyszínként és turisztikai célpontként egyaránt népszerűsítsék. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS