Decemberi káoszra számítanak a rendezvényszervezők

2021. 09. 12., 12:00

A karácsonyi időszak eddig is izgalmas volt céges rendezvények szempontjából, ám ez az esztendő nem a szokásos szerint alakul. A bizonytalanság érezhető, ám ha a tuti helyeket akarjuk becserkészni, akkor nem szabad késlekedni. A rendezvényszervezők gyorsan a nyakukba szakadó káoszra számítanak az év utolsó hónapjára.

A rendezvényhelyszínek december elejére rendszerint megtelnek partizó, ünneplő kollektívákkal, legalábbis eddig ez volt a jellemző. Aki későn kezdte el keresni a végső befutót, sokszor hoppon maradt, hiszen a legfelkapottabb helyek már rég elkeltek, leginkább már nyáron pecsét és aláírás került a szerződésekre.

A szakma attól nem tart, hogy elmaradnak az idei karácsonyi események, hiszen a kollektíváknak nagy szükségük van az összetartó közös programokra, különösen az eltelt másfél év fényében. A cégek is tisztában vannak ezzel és a lekérések, érdeklődések mennyiségét tekintve ez érezhető is.

A megvalósulás lehet érdekes, hiszen a negyedik hullám miatti bizonytalanság egyelőre visszafogja, de mindenképpen lassítja a döntések megszületését, annak ellenére is, hogy a kormányzati kommunikáció igyekszik az oltásra helyezni a hangsúlyt és nem a lezárásokra.

A rendezvényszervező és particégek még kivárnak és egyelőre türelmesek, de ha a vírushelyzet engedi, akkor várhatóan egyben szakad a nyakukra a megrendelések és munkák tömege, ami azért is lesz izgalmas, mert a pandémia alatt ebben a szakmában is magas volt a pályaelhagyók száma, így nincs elég ember – mondta az Eventrend Hotels marketing és értékesítési igazgatója.

Pázmándy Szilvia hozzátette: ebben az esetben arra kell számítani, hogy a szegmensben erős áremelkedés jelentkezik, amelyet a kereslet generál, és amely a piac egy természetes válasza a végbemenő folyamatokra. A nyári időszakban is nagy tervezéssel és emberi erőforrások ide-oda csoportosítgatásával lehetett a rendezvényeket megtartani, és a cél a legtöbb cégnél az, hogy ne csak túl legyenek egy munkán, hanem lehetőleg sikeresen és jó érzéssel teljesítsék a megrendeléseket. 

A pandémia nyomására a szerződésekben megjelentek a biztosítékok, amelyek szinte száz százalékig garantálják azt, hogy a megrendelő vis major esetén nem esik el a pénzétől, vagy visszafizetés formájában rendeződik az ügy, vagy időpontcsúsztatással meg tudja tartani a rendezvényét és még egy sor más olyan változóval számolnak, amely mindkét fél számára garantálja a biztonságot.

Épp ezért lenne értelme a foglalásokat már most elindítani és nem kivárni. Ezzel nem csak az igényeknek megfelelő helyszínt lehet elcsípni, de időben lehet gondoskodni a lehető legapróbb biztosítékról is, nem utolsó sorban minden megrendelő a saját helyzetét teszi könnyebbé, ha nem egyben borul rá minden elképzelés és igény a rendezvényesekre.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS