Megjelent a Kerékpárosbarát Település és Kerékpárosbarát Munkahely 2022-es pályázata

2022. 09. 09., 13:17

A Technológiai és Ipari Minisztérium tizennegyedik alkalommal 2022-ben is meghirdeti a „Kerékpárosbarát” pályázatokat, amelyek az önkormányzatok és munkahelyek tavalyi évben megvalósított egyedi kerékpáros kezdeményezéseit, intézkedéseit és fejlesztéseit díjazza.

A kerékpárosok igényeivel közvetlenül is találkozó önkormányzatok és vállalkozások hozzájárulnak a kerékpározás szélesebb körben történő népszerűsítéséhez, különösen az egyéni autóhasználat helyett a közösségi illetve, a nem motorizált közlekedés – azon belül is a munkahelyre történő kerékpározás – térnyerésének elősegítéséhez.

A minisztérium ezért ösztönzi a településeket, cégeket, közintézményeket a kerékpárosbarát környezet és infrastruktúra kialakítására. A közlekedésért felelős tárca célja, hogy a pozitív kerékpárosbarát példákat, megoldásokat felkutassa, tapasztalataikat feldolgozza, illetve mintaként átadja, továbbá, hogy jutalmazza a rendszerszerű fejlesztéseket.

A „Kerékpárosbarát” címre: község, nagyközség, város, megyei jogú város és fővárosi kerület kategóriákban pályázhatnak a települések, továbbá multinacionális vállalat, nagyvállalat, kis-és középvállalkozás, illetve közintézmény kategóriákban a munkahelyek. A „Kerékpárosbarát” fokozatot elnyert pályázók oklevelet, a címnyertesek táblát is kapnak a cím megjelölésével.

A „Kerékpárosbarát Település” és „Kerékpárosbarát Munkahely” címekre 2022. szeptember 30-ig adhatják be nevezésüket a pályázók.

Eredményhirdetésre várhatóan 2022. november végén kerül sor.

A pályázat IDE KATTINTVA érhető el.

KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS