Közel 2 milliárd forint támogatást kapott a Tolnatej és a Mészáros Családi Borászat

2022. 01. 26., 09:15

A „Megújuló agrárium, megújuló vidék” programban a rendszerváltás utáni Magyarország legnagyobb élelmiszeripari fejlesztései indulnak el – jelentette ki a Tolnatej Zrt. 1,5 milliárd, illetve a Mészáros Családi Borászat 300 millió forintos támogatásáról szóló okirat átadásán Szekszárdon Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára.

A támogatás segítségével a Mészáros Borház Kft. megújítja családi borászatát, a Tolnatej Zrt. pedig innovatív termékek előállítását teszi lehetővé, illetve modernizálja gyártósorait. A szekszárdi az egyik legnagyobb fejlődési potenciállal rendelkező magyar borvidék, amely a minőségi borértékesítésben a hazai és az exportpiacokon is jelentős eredményeket ért el, ezért kulcsfontosságú a szekszárdi borászat támogatása – mondta Feldman Zsolt.

2010 óta a magyar tejipar teljesítménye 80 százalékkal, az utóbbi néhány évben pedig a hazai tej fogyasztása 50 százalékkal nőtt, amiben nagy szerepe van a Tolnatej Zrt.-nek. A Vidékfejlesztési Programban Szekszárd és térsége 27 milliárd forintos támogatást kapott, amiből 20 milliárd forintot beruházásokra fordítottak – emlékeztetett az államtitkár.

Horváth István, a térség fideszes országgyűlési képviselője elmondta, a tejipar és a borászat a térség jelentős foglalkoztatója. A Tolnatej 520 embernek ad munkát, és a magyar tejfeldolgozásból 20 százalékkal részesedik. Példaértékűnek nevezte a cég privatizációját, amely után jelenleg is 100 százalékos magyar tulajdonban van. A 2500 hektáros szekszárdi borvidéken, mintegy kétezren dolgoznak a szőlészetben és borászatban. A Mészáros Borház Kft. körülbelül 250 hektáron a terület 10 százalékán termő szőlőt dolgozza fel.

Koller Attila, a Tolnatej Zrt. vezérigazgatója elmondta, a beruházással alapgépeket, dobozostejtöltőket, vajcsomagolókat cserélnek le, bővítik a késztermék raktárat és a sajtérlelő kapacitását. A cég éves szinten 260 millió liter tejet dolgoz fel, a mennyiséget 300 millió liter fölé tervezik emelni. A Zrt. a 2021-es, mintegy 50 milliárd forintos nettó árbevétel után 2022-ben 60 milliárd forint árbevételre számít.

Mészáros Pál, a Mészáros Borház Kft. ügyvezetője arról tájékoztatott, hogy a támogatást technológia és épületfelújításra fordítják. Létrehozzák az első szekszárdi pezsgőüzemet, amely 15-20 ezer palack pezsgőt állít majd elő évente. Az évi egymillió palack bort készítő cég 2021-ben 989 millió forint nettó árbevételt és 170 millió forint adózott eredményt ért el. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS