36 százalékkal több új traktort vásároltak a gazdák tavaly

36 százalékkal több új traktort vásároltak a gazdák tavaly
2023. 01. 09., 17:41

2022-ben 4 536 új traktort helyeztek forgalomba Magyarországon, ami 36 százalékkal haladja meg a 2021-ben regisztrált 3 335-ös darabszámot. Ugyanebben az időszakban 1 711-ről 1 911-re emelkedett az eladott új mezőgazdasági pótkocsik száma, ami 11,7 százalékos növekedést jelent.

„A kiugró növekedés több tényezőnek is köszönhető – mutatott rá Bolyki Bence, az Agroinform.hu ügyvezetője. – Egyrészt kedvezőek voltak a támogatási lehetőségek: számos pályázati forrás aktivizálta tavaly a mezőgazdasági gépek piacát. Emellett a növénytermesztők közül azok, akiknek termését a súlyos aszály nem károsította jelentősebb mértékben, sokan dönthettek úgy, hogy a piaci terményár-emelkedések nyomán növekvő bevételeikből a későbbre tervezett gépbeszerzéseiket is előre hozzák. Örvendetes, hogy a gépesítettség műszaki színvonalának idei fejlődési ütemével a hazai mezőgazdaság ismét közeledni tudott a nyugat-európai országokban tapasztalható szinthez.”

A traktormárkák közötti versenyben a John Deere tavaly közel ezer traktort adott el a DataHouse által közzétett forgalomba helyezési adatok szerint, ami a piac 21,4 százalékát jelenti. Stabilan tartja második helyét a New Holland 10 százalékos részesedésével.

Tovább törtek előre az indiai Solis-Sonalika traktorok a magyar piacon: egy év alatt a növekvő piacon is 6,3-ról 9,9 százalékra tudták növelni részesedésüket, amellyel hajszál híján a második helyet is elcsípték. A Claas 6,4 százalékkal áll a negyedik helyen. A lista további helyein a Fendt, a Massey Ferguson és a Case IH márkákat találjuk egyenként 5-6 százalékos értékesítési aránnyal.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS