Ön átengedné 10 dolláros kuponért az adatait az Amazonnak?

2019. 07. 23., 14:30

Akciót indított az Amazon, hogy hozzájusson a vásárlók böngészési adataihoz. Cserébe 10 dolláros kupont kínál a cég.

A cég azt szeretné, ha minél többen telepítenék a böngészőjükbe az Amazon Assistant bővítményt, amivel követhetik őket a neten – olvasható a Kreatív Online-on.

Így az Amazon olyan adatok birtokába juthat, hogy a felhasználók, milyen oldalakat nézegetnek és miket csinálnak a szájtokon. Cserébe egy 10 dolláros kupont ajánlanak fel azoknak, akik telepítik bővítményt.

Jeremy Tillman, a Ghostery, elnöke szerint ezzel az Amazon olyan betekintést nyerhet a vásárlók szokásaiba, amilyenre korábban nem volt példa. Tillman szerint az Assistant segítségével az Amazon azt is figyelmemmel tudja követni, hogy ha egy vevő nem vásárolt a boltjában, akkor milyen más webshopban keresgélt.

Az Amazon szóvivője viszont azt nyilatkozta: szó sincs arról, hogy a cég a bővítményen keresztül belelátna abba, mit csinálnak a netezők a közösségi oldalakon.

„A fogyasztóink bizalma nagyon fontos számunkra. Az Amazon nem gyűjti be az összes adatot a felhasználók böngészési előzményeiből és nem kapcsoljuk össze ezeket az információkat a vásárók Amazon-fiókjával, kivéve akkor, mikor használják az Amazon Assistantet.”

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS