Miért végezz kulcsszókutatást?

Miért végezz kulcsszókutatást?
2022. 04. 05., 06:00

A kulcsszókutatás a legfontosabb feladat, mielőtt nekikezdesz weboldalad keresőoptimalizálásának. A helyesen megválasztott kulcsszavak, és az ezek mentén megírt szöveges tartalmak segítenek hozzá ahhoz, hogy eljuss a célcsoportodhoz, honlapod a Google organikus találati listáján minél jobb helyezést érhessen el.

A kulcsszókutatás, a megfelelő kulcsszavak megtalálása nem ördöngösség, azonban itt is sokat számít némi tudás, gyakorlat és tapasztalat. Szakértő segítséggel még jobb eredményeket érhetsz el, mutatjuk az alapokat.

A keresőoptimalizálás alapja: a kulcsszó

A keresőoptimalizálás (SEO) a keresőmarketing részeként az online megjelenés egyik eszköze. Három területből tevődik össze: a technikai, az on-site (vagyis oldalon belüli) és az off-site (vagyis oldalon kívüli) SEO-ból. Az on-site részbe tartozik minden, ami tartalommarketing, utóbbiba pedig a linképítés, a külső honlapok hivatkozásai a saját honlapra. Amennyiben magad végeznéd el a honlapod keresőoptimalizálását, válaszd a Révai Csaba SEO mentorálási szolgáltatását, így személyre szabott tanácsokat kaphatsz.

Kulcsszónak tekinthető minden egy vagy többszavas kifejezés, amelyre a böngészőt használók keresnek, vagyis a probléma, amelyre a megoldást várják. A hosszabb, többszavas kifejezések, a long tail kulcsszavak, könnyebben juttatnak el a célközönséghez, mivel pontosabban írják le a felhasználók problémáit, szándékait.

Miért kell kulcsszavakra optimalizálni a tartalmakat?

Amennyiben a tartalmakat a helyesen megválasztott kulcsszavak köré építed fel, a Google a keresések alapján releváns információnak tekinti, és a találati lista elejére rangsorolja, vagyis így jut majd el a “híred” még több felhasználóhoz.

A megfelelő kulcsszó kiválasztása egyáltalán nem könnyű feladat. Amennyiben rosszul választod meg és kevesen keresnek rá, nem szerzel látogatókat, de ugyanez áll elő abban az esetben is, ha túl általános kulcsszavakat használsz.

A kulcsszavak kiválasztása tudatosan történjen, ehhez kellő utánajárás, vagyis kulcsszókutatás szükséges.

Kulcsszó-használati alapszabályok

A Google algoritmusához igazodó bejáratott szabályok tapasztalatokon alapulnak, ezek segítenek hozzá ahhoz, hogy sikeresen válaszd ki és alkalmazd őket.

  • Kulcsszókutatás: A kulcsszó kiválasztását kutatás előzze meg, gyűjts össze minden olyan kifejezést, amely releváns lehet a téma szempontjából, amire a keresőben szeretnél megjelenni. Ebben segítségedre lehet a Google kulcsszótervező, illetve jónéhány szoftver (például ubersuggest, keywordtool.io, stb.).
  • 1 oldal 1 kulcsszó: Új tartalmakat mindig új kereső-/kulcsszóra kell optimalizálni. Más a főoldali vagy head kulcsszó, és más a kategóriákhoz kapcsolódó gyűjtő-, a termékek és szolgáltatások, valamint a blogbejegyzések kulcsszava.
  • Ne legyen túl hosszú: Az optimális kulcsszó 1-3 szóból áll, ennél hosszabb kifejezésre ugyanis ritkán keresnek a felhasználók.

A kulcsszótervezés tehát nem bonyolult, de a keresőoptimalizálás szempontjából elengedhetetlen feladat, a jól megválasztott kulcsszavakon alapuló tartalom profitot termel.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS