Második hullámnál tart a műszaki cikkek beszerzése is

2020. 12. 22., 16:00

Kreatívan kombinálják a vásárlók a helyszíni és az online vásárlás egyes előnyös elemeit – ez az egyik legfontosabb újdonság, amit a MediaMarkt szakemberei a járvány jelenlegi szakaszában tapasztalnak. Második hullámánál tart a nagy őszi-téli műszaki bevásárlás is: az otthoni gépparkok megújítása után már az ajándékozás felé fordult a vevők figyelme.

A járványügyi korlátozások nyári visszavonása, majd az őszi újrabevezetés könnyítésének hatására fokozatosan visszatértek a vásárlók az áruházakba. A novemberi akciós időszakban harmadával nőtt a webáruház és tíz százalékkal a fizikai áruházak forgalma a tavalyi azonos időszakhoz képest. Szánthó Balázs áruházigazgató szerint ez a növekedés nem lassult még decemberben sem. Vagyis a lakosság jelentős része műszaki cikkek és szórakoztatóelektronikai berendezések beszerzésére költi a korábban szabadidős tevékenységre fordított összegek egy részét.

A MediaMarktnál megfigyelték, hogy a járvány miatt az emberek újszerű módon elegyítik az online és az offline vásárlás nyújtotta előnyöket. Akik igénylik az áruházi tanácsadást, vagy csak szeretik megtapogatni az árut, mielőtt még kifizetnék, azok is megtalálták a módját vásárlás lerövidítésének. Szánthó szerint ma már mind többen használják közülük is az internetes felületeket előzetes tájékozódásra, a termékek összehasonlítására, s amikor már csak egy-két opció van a fejükben, akkor bemennek az áruházba.

„Így már ott is célzottabban kérdeznek, s gyorsabban jutnak döntésre. Egy ugyancsak jelentős vásárlócsoport pedig a másik végén gyorsítja fel a folyamatot. Ők azt használják ki, hogy a MediaMarktnál egy online vásárlás végén is lehet áruházi átvételt kérni. Így nem kell várakozni, futárral egyeztetni, hanem egy órán belül megkaphatják akár "érintésmentesen" egy áruházi raktárból is az online választott-kifizetett terméket. És ha még időpontot is foglalnak online, akkor sorban állas nélkül.”

A karácsonyi vásárlási terminus a MediaMarktban értékesítési szempontból két körül határolható időszakra bontható. Novemberig inkább az otthoni nagygépparkot újítják fel, aztán decemberben az apró ajándékokat szerzik be. Novemberben rengeteg digitális eszközt, illetve háztartási nagygépet értékesítettek az áruházlánc üzleteiben és webáruházában. Ezeket a készülékeket – jellemzően közép- és felső kategóriás laptopokat, televíziókat és hűtőket - a háztartások alapvetően maguknak szerezték be. Az idei év meglepetésterméke a magasabb kategóriájú szárítógép lett az áruházláncnál, ezekből az éves átlag közel háromszorosát adtuk el novemberben.

„November a műszaki megújulás hónapja az otthonokban. Egy korábbi lakossági kutatásunk eredménye azt mutatta, hogy egyes háztartásokban hónapokig is hajlandóak várni egy hibásan működő, vagy egyenesen használhatatlanná vált készülék cseréjével, csak hogy nagyobb kedvezménnyel jussanak egy újhoz a Black Friday időszakban. Vagy, ahogy a szárítógépek esete mutatja: a kedvezményeknek köszönhetően ugyanannyiért, de már magasabb tudású készülékhez” – tette hozzá Szánthó Balázs áruházigazgató.

Hajszárító, vízforraló, vérnyomásmérő

A decemberrel a műszaki kiskereskedelemben – bár a televíziók iránti kereslet kitart az ünnepekig - beköszönt a kisebb háztartási gépek beszerzésének időszaka. Onnantól már alapvetően az ajándékozás szándéka hajtja a vásárlókat, ennek megfelelően megnő az érdeklődés például a kisebb értékű a szépségápolási készülékek és konyhai kisgépek iránt. Ezekkel az ajándékokkal az otthon eltöltött időt és háztartási tevékenységeket szeretnék élvezetesebbé varázsolni az ajándékozók. Szánthó Balázs részben a pandémia hatásának tudja be, hogy idén kiemelkedően sok egészségi állapot mérésére alkalmas készüléket is eladnak: például vérnyomásmérőket, érintés nélküli lázmérőket.

A reggeli órákban lehetőség van szellősebben vásárolni

Az egészségükre nem csak otthon, az áruházak látogatásakor is odafigyelnek az emberek. Szánthó szerint fegyelmezettek a vásárlók, és megértőek, ha belépéskor a maszk viselésére kérik őket.

„Áruházaink tágasak, a vásárlók jobban eloszlanak, és közben optimális hőmérsékletet és állandó légmozgást tudunk biztosítani számukra, ami megkönnyíti a maszkon keresztüli légzést” – mondta Szánthó Balázs.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS