Kína a magyar mezőgazdaság fontos exportpiaca lehet

Kína a magyar mezőgazdaság fontos exportpiaca lehet
2021. 06. 22., 16:00

Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnöke Várfi Péter kuangcsoui (kantoni) főkonzult fogadta 2021. június 21-én, aki hamarosan megkezdi szolgálatát Kínában. A megbeszélésen a magyar-kínai agrárkapcsolatok előmozdításáról is szó esett; Kína a minőségi magyar agrártermékek egyik legfontosabb exportpiaca lehet a jövőben.

A Kínai Népköztársaságban, Guangdong tartomány székhelyén, Kuangcsou városban nyit új főkonzulátust Magyarország. Az új konzulátus konzuli kerülete Guangdong, Jiangxi, Fujian és Hainan tartományokra terjed ki, amelyek a kínai kereskedelmi és gazdasági élet új központjaivá váltak. A mostani megbeszélés célja az volt, hogy feltérképezzék a főkonzulhoz tartozó régiók és Magyarország agrárkapcsolatainak lehetőségeit.

Kína mezőgazdasági stratégiája egyértelműen meghatározza azokat az elemeket, melyek tekintetében az ország önellátásra törekszik, és azokat, amelyeknél importra szorul. Általánosságban az alapvető élelmiszerekből (gabona, csirkehús, sertéshús, tojás és zöldségek) igyekeznek 90 százalék feletti arányban biztosítani az önellátást.

Az utóbbi években a kínai mezőgazdaság is új kihívásokkal szembesül: a termelékenység nem megfelelő, a hazai termékek drágák, a gazdaságok kis mérete miatt a gépesítés alacsony, és a gazdák képesítése is gátja a gazdaságok fejlődésének. Kínának új utakat kell találnia a mezőgazdasági termelékenység javítására, amire a technológiai innováció nyújthat megoldást.

Mindemellett a következő években Kína a minőségi magyar agrártermékek egyik legfontosabb exportpiaca lehet, a magyar borexportnak már a negyedik legfontosabb célországa. A közép-európai országok közül Magyarország rendelkezik a legtöbb termékcsoportra vonatkozó exportengedéllyel Kínába (sertés-, liba-, kacsa-, marha- és nyúlhús, élő ló, tej, valamint búza).

A fejlett keleti partvidéki városokban – amelyek közül számos az új főkonzulátus konzuli kerületében található – már megjelent a nyugati termékeket fogyasztó, magas jövedelemmel rendelkező réteg, ami a minőségi magyar élelmiszertermékek iránti keresletet is növelheti.

Egy ilyen, mind lehetőségeket, mind kihívásokat tartogató relációban kiemelten fontos, hogy – az exportlehetőségek minél hatékonyabb kiaknázása végett – közvetlen munkakapcsolatban legyen az agrárszektort tömörítő kamara a hazai külképviseleti hálózattal. Ennek jegyében a megbeszélésen megállapodás született arról, hogy a főkonzul közvetlenül fogja tájékoztatni a kamarát a magyar agrár-élelmiszeripari vállalkozások számára elérhető üzleti és együttműködési lehetőségekről, illetve kiállításokról.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS