Idén a kereskedelemnek mehet a legjobban, de a koronavírus még közbeszólhat

2020. 02. 27., 13:45

Jó pénzügyi év elé néznek a kkv-k, átlagosan 8,3 százalékos árbevétel és 5,2 százalékos profitnövekedést valószínűsítenek – derül ki a K&H kkv bizalmi index legutóbbi kutatásából. Pénzügyeik jövőbeni alakulását tekintve egyértelműen a középvállalkozások a legoptimistábbak, a szektorok közül pedig a kereskedelmi cégek számítanak igen erős évre.

Jól húzhatnak idén is a kkv-k. A K&H kkv bizalmi index kutatás legutóbbi eredménye szerint ugyanis meglehetősen optimistán nyilatkoztak a cégvezetők pénzügyeik idei alakulásáról. „Habár a várt árbevétel-növekedés mértéke 9,4 százalékról 8,3 százalékra, a várt profitnövekedés mértéke pedig 6,2 százalékról 5,2 százalékra mérséklődött az előző negyedévhez képest, ezek az értékek még mindig az elmúlt évek egyik legmagasabb eredményei. A mérséklődő várakozások hátterében feltehetően az áll, hogy a cégek már számolnak az infláció és a bérek idei emelkedése okozta költségnövekedéssel” – mondta Kökény Roland, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.

A kereskedelemnek mehet a legjobban

Az előző negyedévvel ellentétben most nem a mikrovállalkozások, hanem a középvállalkozások várnak erősebb évet: árbevétel várakozásaik ugyanis 7,3 százalékról 11,2 százalékra emelkedtek, és egyedül ők számolnak magasabb bevétel növekedéssel az előző negyedévhez képest. Ezzel szemben a mikrovállalkozások árbevétel-növekedésre vonatkozó várakozásai.

Az előző negyedévvel ellentétben most nem a mikrovállalkozások, hanem a középvállalkozások várnak erősebb évet: árbevétel várakozásaik ugyanis 7,3 százalékról 11,2 százalékra emelkedtek, és egyedül ők számolnak magasabb bevétel növekedéssel az előző negyedévhez képest. Ezzel szemben a mikrovállalkozások árbevétel-növekedésre vonatkozó várakozásai 9,7 százalékról 8,2 százalékra, a kisvállalkozások várakozásai pedig 9,5 százalékról 7,7 százalékra mérséklődtek. Az ágazatok közül a kereskedelmi cégek kilátásai a legkedvezőbbek (9,2 százalék), egyedül ez a szektor vár átlag feletti bővülést.

A profitkilátásokat tekintve hasonló kép rajzolódik ki: a középvállalkozások a legoptimistábbak, ráadásul a várt profit mértéke a duplájára, 7,5 százalékra ugrott. A mikro- és kisvállalkozások ebben az esetben is alacsonyabb növekedést várnak az előző negyedévhez képest (5,3 százalék és 4,6 százalék). A profitot tekintve is a kereskedelemmel foglalkozó vállalkozások a legoptimistábbak (6 százalék), miközben az agrárium közel fele ekkora bővülést valószínűsíti 2020-ban (3,4 százalék).

Természetesen a koronavírus nemzetközi gazdaságra gyakorolt hatása keresztülhúzhatja a vállalkozások számításait.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS