Háromból kettő magyar még soha nem vitt vissza ajándékot a boltba

2021. 12. 27., 09:07

A magyarok közel kétharmada még soha nem vitt vissza ajándékba kapott terméket, mert nem tetszett neki vagy nem tudta használni. A csalódottak pedig sokszor inkább keresnek valakit, akinek tovább adhatnák az ajándékot – derült ki a MediaMarkt megbízásából végzett friss reprezentatív kutatásból. Holott a termékvisszavétellel kapcsolatban a legtöbbeknek pozitív tapasztalata van: a válaszadók harmada vallotta azt, hogy minden gördülékenyen ment a folyamat során. A műszaki áruház szakértői rámutatnak: a MediaMarkt a háromnapos törvényi kötelezettségén túl egészen január 31-ig minden áruházában visszavesz termékeket, viszont a vásárlást igazoló bizonylatot be kell mutatni, a csomagolásnak pedig bontatlannak kell lennie.

A magyarok 61 százaléka még soha nem vitt vissza olyan ajándékot, amely nem tetszett neki, vagy amelyet valamilyen okból nem tudott használni. Nem sokan vannak, akik valamilyen rendszerességgel élnek ezzel a lehetőséggel: mindössze 2 százalék vallotta azt, hogy minden évben visszavisz valamit a kereskedőhöz, 15 százalék esetében pedig néhány évente fordul elő ilyesmi. Szép számmal vannak továbbá azok (15 százalék), akik inkább tovább ajándékozzák, ha nem tetszik nekik az ajándék – derült ki a Pulzus kutatócég által a MediaMarkt megbízásából végzett friss felmérésből.

A kutatásból kiderült, hogy a visszavétel lehetőségével inkább a férfiak élnek, a nők nagyobb részben vallották azt, hogy soha nem volt erre példa, továbbá az ő körükben nagyobb a tovább ajándékozás aránya is. A tapasztalatok ugyanakkor azt mutatják, hogy a visszavételtől senkinek sem szükséges tartania: a folyamat során tapasztalt nehézségekkel kapcsolatos kérdésre a legtöbben (34 százalék) úgy válaszoltak, hogy minden gördülékeny és problémamentes volt. Ami a kihívásokat illeti, a válaszadók nagyjából ötödével fordult elő, hogy nem volt meg a bizonylat (23 százalék), nem volt bontatlan a csomagolás (18 százalék), vagy kicsúsztak a határidőből (16 százalék); a válaszadók harmada (33 százalék) pedig inkább a termék ellenértékének örült volna (33 százalék).

„Mindenkivel előfordulhat, hogy olyan ajándékot kap, ami valamilyen okból nem megfelelő neki, mi pedig szeretnénk a vásárlóinkat a lehető legnagyobb mértékben támogatni a legjobb megoldás megtalálásában. Így bár a törvényi kötelezettségünk értelmében egyes esetekben csupán a vásárlást követő három napon belül kellene visszavennünk a terméket, mi ezt a lehetőséget több mint egy teljes hónapon át, január végéig biztosítjuk” – jegyezte meg a kutatási adatok kapcsán Szilágyi Gábor, a MediaMarkt ügyvezetője. Hozzátette: erre országszerte mind a 32 áruházukban lehetőség van, így a vásárlók időnyomás és nagyobb nehézségek nélkül tudják visszavinni a terméket.

A decemberben vásárolt termékek visszavételére 2022. január 31-ig minden vásárlónak lehetősége van, amennyiben a termék csomagolása bontatlan, és megvan a vásárlást igazoló bizonylat. A termék ára levásárolható vagy ajándékkártyára tölthető. Az online vásárlások esetén pedig törvény szerint mindenkit megillet a 14 napos elállási jog.

„Ha ajándékozóként el akarjuk kerülni a kellemetlen meglepetést, megfelelő megoldás lehet az ajándékkártya, amelynek összegét az ajándékozó olyan termék megvásárlására fordíthatja, amelyre szüksége van. De komoly segítséget nyújthatnak a megfelelő termék kiválasztásában az áruházi szaktanácsadóink is, vásárlás előtt velük mindenképpen érdemes konzultálni” – tette hozzá Szilágyi Gábor, megjegyezve: az ajándékkártyák nagyon népszerűek a MediaMarkt-vásárlók körében, a két ünnep között a legtöbben nem is a visszavétel, mint inkább az ajándékkártya beváltásának lehetősége miatt keresik fel az áruházakat.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 04. 16., 09:10
Kötelezővé teheti a munkáltató a túlórát? Van beleszólása a munkavállalónak a kötelező túlóra elrendelésébe? Megtagadhatja a munkavállaló a túlórázást vagy minden esetben köteles eleget tenni a munkáltató ilyen irányú utasításának? A kérdésekre dr. Kocsis Gergely ügyvéd válaszol.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS