Érdemes a gyorshajtással kockáztatni az életünket?

2021. 07. 17., 05:30

Az elmúlt években, a korábbi évtizedekhez képest csökkent a gyorshajtók száma országos viszonylatban, mégis még mindig találkozunk gyorshajtókkal mind a városi, mind a vidéki utakon. Olyanok is vannak, akik beláthatatlan kanyarokba is belemennek előzés céljából.

Nagyrészt gyorshajtás következményei a motorbalesetek

A legtöbb motoros szeret száguldozni, és sajnos a motoros balesetek túlnyomó többsége halálos kimenetelű. Sokszor az autós hibájából történik a baleset, mivel a motorosokat nehéz észrevenni, egyrészt a kisebb jármű, másrészt a gyors sebességváltozás miatt. Amikor egy autós látja, hogy érkezik a motoros, sokszor már késő. Különösen igaz ez, ha az autó kanyarodik, vagy éppen rossz szögben süt a nap. A motoros hibájából elkövetett balesetek nagy százaléka a sebességtúllépésre vezethető vissza. 

Sokszor későn kapunk észbe, hogy bizony érdemes lett volna kötni gépjármű biztosítást is a motorra, esetleg életbiztosítást, ha gyakran motorozunk. Az Allianz Hungária a biztosítások széles skáláját kínálja, és a legtöbb biztosítás online felületen is köthető.

Ha valaki túllépi a megengedett sebességet, a szabálysértési eljárás már azonnal elindulhat. Komolyabb mértékű gyorshajtás, illetve egyéb feltételek megszegése esetén megindul a közigazgatási eljárás is. Nem érdemes kockáztatni!

Mit jelent az abszolút és a relatív sebességtúllépés?

Előfordulhat, hogy a megengedett sebességhatár alatt mozog valaki, mégis “átlépi” a sebességet. Ezt akkor mondjuk, amikor nem az adott forgalmi, időjárási, látási és útviszonyoknak megfelelően közlekedik, nem kanyarodik az út ívéhez mérten vagy nem lassít, éppen esik az eső. Ilyenkor is szabálysértést követ el a vezető, hiszen veszélyezteti mások és saját maga testi épségét. Ezt hívják relatív gyorshajtásnak.

Az abszolút sebességtúllépés arra utal, amikor a vezető a tábla szerinti vagy a jogszabályban meghatározott sebességet lépi túl.

Egy járművezetőnek mindig úgy kell közlekednie, hogy bármilyen előre nem látható akadály előtt mindig meg tudjon állni, és a járművét belátható távolságon belül mindig meg tudja állítani. Figyelembe kell vennie, hogy kit és mit szállít, milyen egyedi jellemzői vannak járművének, és milyen sajátosságai vannak az utaknak, amelyeken halad. Ez utóbbi az utak vonalvezetését és az útburkolat minőségét jelenti.

A gyalogosok szemszögéből nézve

Lakott területen, iskolák, óvodák közelében, kijelölt gyalogos átkelőhelyeken, és lakóövezetekben kiemelt fontosságú, hogy a járművezetők betartsák a szabályokat. Nem kérdés, hogy egy gyorshajtás milyen veszélyekkel jár a gyalogosok és biciklisek testi épségére nézve.

Ha egy jármű 32 km/h-val közlekedik és úgy találkozik szembe egy gyalogossal, akkor 5% az esélye annak, hogy az eset halállal végződik. Ugyanez a találkozás már 85%-ban lesz halálos kimenetelű, ha a jármű vezetője 64 km/h-val érkezik. Tartsuk be a szabályokat, nem éri meg kockáztatni gyorshajtással! Az előzés valójában csak néhány perccel csökkenti le a teljes menetidőnket, miközben növeli az üzemanyag-felhasználást és a balesetek esélyét!

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS