Black Friday: ma még megfogadhatja ezeket a tippeket

2018. 11. 22., 08:00

Évről évre jelentősen nő az online vásárlások száma Magyarországon, az év vége felé pedig még nagyobb a roham a közeledő ünnepek és a Black Friday akciók miatt. A K&H Bank tippeket ad, amelyekkel tudatosabban és még olcsóbban juthatunk hozzá a kiszemelt termékekhez.

1 várj a hét közepéig!

A tapasztalatok nemzetközi és hazai viszonylatban egyaránt azt mutatják, hogy a webáruházak általában a hét közepén, szerdai és csütörtöki napokon kínálják a legtöbb akciós terméket. Persze vannak kivételek, mint például a Black Friday és a Cyber Monday, de egyéb esetben ez a gyakorlat a jellemző. Figyeld az akciókról szóló hírleveleidet, és az online böngészést próbáld ezekre a napokra időzíteni.

2, mindig hasonlítsd össze az árakat!

A haladóknak talán nem újdonság, hogy a webáruházakban kínált termékek árait mindig érdemes leellenőrizni az árösszehasonlító oldalakon (például Árukereső, Árgép), hiszen közel sem biztos, hogy az adott ajánlat a piaci árak közül a legolcsóbb! De a választás előtt érdemes azt is megnézni, hogy van-e esetleg szállítási költség, vagy egyéb díj, mert könnyen lehet, hogy minden plusz költséget összeadva, jobban megéri a kicsivel drágább terméket választani, ingyenes kiszállítással.

3, aknázd ki az ingyenes szállítás előnyeit

Ha több termékre is szükséged van, akkor lehetőség szerint időzítsd egy alkalomra a vásárlásukat, és keress olyan webáruházat, ahol minden szükséges termék kapható, mivel bizonyos összeghatár felett a legtöbb webáruházban ingyenesen házhozszállítják a megrendelt termékeket. Ruha vásárlásnál az is hasznos lehet, ha rögtön 2 méretet, vagy többféle színt rendelsz egyszerre, így a kényelmes otthoni próba után a felesleges darabokat egyben visszaküldheted, vagy beviheted az egyik üzletükbe – hogy melyik megoldás kedvezőbb, az webáruházanként eltérő.

Ha pedig éppen nincs lehetőség ingyenes szállításra, akkor kérd a termékeket átvételi pontra, ahol a legtöbb esetben plusz költségek nélkül, vagy nagyon kedvező áron veheted át rendelésed!

4, nyugodtan “felejtsd” a kosárban a termékeket!

A webshopok sokszor extra kedvezményeket küldenek azoknak hírlevélben, akik már a vásárlás szélén álltak, csak valamiért félbehagyták a folyamatot, és otthagyták a „megpakolt” kosarukat. Az üzletek azt remélik, hogy ezeknek az ügyfeleknek már csak egy kis „támogatásra” van szükségük a vásárlás befejezéséhez - ezt ösztönzik a kedvezménnyel. Próbáld ki, amikor legközelebb megtetszik valami és az idő sem sürget!

5, kövesd a kedvenc márkáidat a közösségi médiában!

A Facebook, az Instagram vagy éppen a Twitter manapság már nem csak az aktuális hírek megosztását teszi lehetővé a márkák számára, hanem kőkemény üzlet is folyik rajtuk. Hogyan? Például úgy, hogy sok extra kedvezményt csak ott posztolt kódokkal, kuponokkal, vagy exkluzív linkekkel tudsz elérni meghatározott ideig. Ezen az úton pedig akár 30-40 százalékkal olcsóbban is meg tudsz venni egy-egy kiszemelt terméket. Sőt, a kedvenc brandjeidnél még értesítéseket is érdemes beállítani, hogy biztosan ne maradj le a legjobb ajánlatokról!

6, ne feledkezz meg a véleményvezérekről sem!

A márkák a véleményvezérekkel, celebekkel közösen is gyakran szerveznek akciókat, így bizonyos napokon azokkal az egyedi kuponkódokkal tudsz kedvezményesen vásárolni, amit az influencerek a saját csatornájukon megosztott posztjaikban tesznek közé. Már csak ezért is célszerű naponta megnézni az Instagram és a Facebook faladat, és végigpörgetni a storykat, posztokat.

7, tényleg szuperakció?

Még mindig sok webáruház folyamodik ahhoz a trükkhöz, hogy az „áthúzott” piaci árként a piacon elérhető legmagasabb árat, nem pedig az átlagárat jelöli meg. Így tudja a feltüntetett kedvezményt még csábítóbbnak beállítani. Éppen ezért fontos az árösszehasonlítás, hiszen ezek a buktatók is kiszűrhetőek általa.

8, mentsd el a számlákat külön mappába!

Sokan elfeledkeznek róla, hogy külön mappába helyezzék az e-mail fiókjukban, vagy éppen kinyomtatva eltegyék magunknak a megrendelt termékek számláit. Pedig ez óriási segítség lehet meghibásodás esetén, hiszen így nem kell akár évekkel ezelőtti üzenetek között vadászni a garanciális javításhoz szükséges dokumentumokat!

9, vásárolj körültekintően!

Online vásárláshoz célszerű olyan bankkártyát választani, melyhez a kapcsolódó bankszámlán nem tartasz túl nagy összeget, így elkerülheted az esetleges visszaélések esetén a túl nagy anyagi veszteséget. Na meg persze, túlköltekezni sem fogod magad, a vásárlási limitek beállításával. Jó választás lehet a hitelkártya is, mert így az esetleges visszaélések esetén nem a saját pénzünk kerül veszélybe (hiszen teljesen független a bankszámlán lévő pénzösszegtől). A limitek itt is beállíthatóak és egyszerűen módosíthatóak, ha arra lenne szükség.

10, várj az ünnepek végéig!

Nem fogyott el karácsony előtt vagy éppen túlkészleteztek belőle a Black Friday-ra? Gyakori eset, pont ezért érdemes körbenézni karácsony és a nagy leárazások után a kiárusított termékek között. Ha gyors vagy és szemfüles, ilyenkor tényleg akár 60-70 százalékos akciókra is bukkanhatsz!

+1, szezonon kívül olcsóbban

A webáruházaknál bevett gyakorlat, hogy a téli vagy nyári termékek egy részét szuper akciós áron értékesítik szezonon kívül. Így ha valóban szükséged van az adott termékre, például karácsonyfadíszre, vagy egy kerti medencére, nyugodtan rendeld meg a szezon végeztével, így jövőre és utána még biztosan jó lehet!

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS