A HIP már a Széchenyi István Egyetem védjegye lett

2020. 06. 29., 14:45

Megvalósult célkitűzések, rugalmas csapatok, elégedett cégek, szorosabb ipari kapcsolatok – ez jellemezte leginkább a harmadik Hallgatói Innovációs Projektek (HIP) Programot, amelynek zárókonferenciáját a napokban tartották meg. A program mára a Széchenyi István Egyetem zászlóshajója lett, amely egy jövőbeli tanulási modellt is előre jelez.

„A Hallgatói Innovációs Projektek (HIP) program, nyugodtan mondhatom, hogy a Széchenyi István Egyetem brandje lett. Ezt a ma hallható színvonalas bemutatók, az elégedett partnercégek és a tapasztalatokkal gazdagodott hallgatók is alátámasztják” – köszöntötte a harmadik Hallgatói Innovációs Projekt (HIP) napokban megtartott zárórendezvényén a résztvevőket dr. Dőry Tibor, a Menedzsment Campus Kompetenciaközpont vezetője.

A programban negyvenöt egyetemista, tíz mentoroktató, hat kis- és középvállalkozás, valamint egy-egy nagyvállalat és önkormányzat vett részt. A különböző tudományterületekről érkező hallgatók koordináltan öt fős csapartokban dolgoztak együtt például piacra lépési stratégiákon, egy gyártó üzem tervein, egy nagyvállalat mentálhigiénés programján, illetve egy pályaválasztást segítő klub létrehozásán. Míg a hallgatók terveiket és módszereiket ismertették a közönséggel, addig a cégek képviselői a közös munka során szerzett tapasztalataikról számoltak be az online konferencián.

A cégképviselők elégedetten és lelkesen értékelték a diákok projektmunkáit. Többek között az alábbiak hangzottak el: „A termék sikeres piacra lépéséhez ténylegesen hozzájárultak a hallgatók. Minden célunkat megvalósítottuk. A válságkezelésben is segített a csapat, olyan kreatív ötleteket kaptunk, amelyek akár tízszeres költségcsökkentést is jelentenek a valóságban cégünk számára. Külföldi anyavállalatunknál is bemutatjuk a sikeres hallgatói fejlesztést.”. Kiderült az is, hogy a koronavírus-helyzet nem lehet az innováció és a közös munka akadálya. Ahogy az a győri egyetemre is jellemző, a csapatok mindenre találtak megoldást.

„Nem győzzük hangsúlyozni a résztvevők rugalmasságát, amely a koronavírus-helyzet okozta kihívások közepette még inkább meglátszott. Amikor egy projekt vészhelyzetben is jól vizsgázik, hatékony, avval biztosan mondhatom, hogy hosszú távon is számol a Széchenyi István Egyetem. Sőt, elképzelhető, hogy ez előre jelez egy jövőbeli tanulási modellt is. Ezért mutattam be – két másik mintaprojektünkkel együtt – a HIP-et a minap azInnovációs és Technológiai Minisztérium »A távolléti oktatás megvalósításának gyakorlati tapasztalatai a felsőoktatásban« című webinárium-sorozatában is, hiszen ezek az együttműködések országszerte követendő például szolgálhatnak” – mondta érdeklődésünkre dr. Dőry Tibor.

A program koordinátora, Frank Ágnes kifejtette: a HIP kiváló példa arra, hogyan lehet megoldani három hónap alatt különféle fejlesztéseket egyetemistákkal. „Ez ízelítő ad a győri egyetemmel való együttműködéshez. A zárókonferencia név pedig senkit se tévesszen meg, az érdeklődők számára a sikeres program továbbra is elérhető az mc@sze.hu e-mail-címen” – tájékoztatott Frank Ágnes. A szervezők már tervezik a HIP következő félévét: augusztusig új vállalkozások jelentkezését várják, szeptember első napjaiban pedig megkezdik a hallgatók toborzását is az új projektekhez.

A bemutatók után a konferencia zárógondolataként pedig dr. Komlósi László Imre professzor így összegzett: „A HIP a Széchenyi-egyetem zászlóshajója, amely a sikeres együttműködéseken túl bemutatja, hogy az intézményben milyen sok olyan hallgató van, akik többet szeretnének pusztán a tananyag elsajátításánál. Ők rögtön ki is próbálnák magukat téthelyzetben, motiváltak, tenni akarnak, tehetségesek”. Hozzátette: rajtuk is múlik, kiérdemelik-e a cégvezetők bizalmát, ami meglátása szerint a sikeres projektzáró után már nem is kérdés.

A harmadik HIP megvalósult programjairól itt olvashat bővebben.

Széchenyi István Egyetem

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS