Nő az igény a korlátlan beszélgetést nyújtó mobiltelefonos csomagokra

2019. 08. 06., 08:45

Egy év alatt 42-ről 48 százalékra nőtt a korlátlan beszélgetést tartalmazó előfizetések aránya a távközlési szolgáltatásokat összehasonlító oldal, a Telenet.hu adatai szerint.

 A Netrisk.hu közleménye szerint ennek egyik oka, hogy a minimum a saját hálózatba korlátlan beszélgetési lehetőséget nyújtó csomagok átlagos előfizetési díja csökkenő trendet mutat, 2019 első fél évében alig haladta meg a 11 ezer forintot.

Közben a hagyományos előfizetéses csomagért átlagosan 5100 forintot kellett fizetni. Egyre gyakoribb, hogy a szolgáltatáscsomaggal együtt készüléket is igényelnek az ügyfelek: a tavalyi első fél évben mért 63 százalékkal szemben idén már 70 százalékuk élt ezzel a lehetőséggel.

A mobilszolgáltatásokhoz tartozó adatcsomagok mérete is gyors növekedést mutat: noha az új szerződésekben a 40 százalékos részesedésével még mindig a havi 1 GB-os adatelőfizetés a leggyakoribb, az idei új előfizetők 47 százaléka legalább havi 4GB adatmennyiségre szerződik. Ezen belül az új szerződések 8 százalékához korlátlan adatforgalom kapcsolódik.

A Telenet.hu első féléves adatai szerint a televízió-szolgáltatást is tartalmazó távközlési csomagokban szereplő csatornák átlagos száma 93. A megrendelt csomagokban a tematikus csatornák közül átlagosan 15 helyet foglalnak el az ismeretterjesztő csatornák, 13 film- és 10 sportcsatorna mellett. A HD minőségben nézhető előfizetett csatornák átlagos száma 11.

A vezetékes telefon a háztartások mintegy 40 százalékában még ma is üzemel. Ez az arány azért is csökken lassan, mert a szolgáltatást az internet-televízió-telefon hármas szolgáltatást kínáló csomagokban szinte ingyen, maximum néhány száz forintos előfizetési díjjal szerepeltetik a szolgáltatók – közölte a Netrisk.hu. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS