Mit tehet a vezérigazgató kibertámadáskor?

2021. 08. 18., 14:00

Egy kiberbiztonsági incidens jelentős pénzügyi következményekkel járhat, és a helyzet csak rosszabb lesz a jövőben.

Senki sem immunis a kibertámadásokkal szemben. Ezek a kisebb induló vállalkozásokkal, amelyeknek nincs biztonsági protokoljuk, éppúgy megtörténhetnek, mint a nagyobb cégekkel, amelyek azt állítják, hogy jól felkészültek egy ilyen támadásra – írja a Computerworld.

A Sony részvényei például 2011 áprilisában komoly és sokáig ható csapást szenvedtek el, amikor hackerek ellopták a PlayStation Network 100 millió felhasználójának adatait. Míg a Sony azóta talpra tudott állni, néhány vállalat nem ilyen szerencsés.

A The Heritage Company nevű amerikai telemarketingcéget 2019-ben érte zsarolóvírus-támadás, amely kénytelen volt bezárni a kapuit, és több száz ember maradt munkanélküli. Hasonlóképpen, a Wood Ranch Medical is csődbe ment 2019-ben, miután egy biztonsági incidens kizárta őket az ügyfelek adataiból, és a rendszereket olyannyira megfertőzte, hogy nem volt visszaút.

Vannak azonban olyan cégek is, amelyek a Sonyhoz hasonlóan vissza tudtak térni egy súlyos kibertámadás után. A több mint 120 éve működő Equifax hitelinformációs ügynökség a kiváló példa egy olyan brandre, amely nem hagyta, hogy egy kiberbiztonsági incidens megállítsa.

Léteznek lépések, amelyekkel visszaszerezhető a támogatás, ha kiberbiztonsági esemény történik. A tervezett fejlesztésekre jó előre fel kell készülni. Szükség van a legjobb biztonsági gyakorlatok mielőbbi bevezetésére, hogy ez csökkentse az esemény hatását.

Elemzések szerint az a vezérigazgató, aki azonnal és hatékonyan kommunikál a vállalat kiberbiztonsági rendszereiről, segít megnyugtatni az ügyfeleket és nyilvánosan jegyzett cégeknél a tőzsdét is egy eseményt követően.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS