Új korszak előtt áll a bankszektor

2021. 05. 02., 12:00

A poszt COVID-19 időszakot a szoros verseny fogja jellemezni, amelyben a bankok rá lesznek kényszerítve arra, hogy felülbírálják prioritásaikat és olyan új területek fejlesztésére fókuszálják erőforrásaikat, amelyek révén jobban ki tudják elégíteni ügyfeleik megváltozott igényeit – áll a Capgemini és az Efma által kiadott 2021. évi World Retail Banking Reportban.

A nemrég közzétett elemzés szerint bár a COVID-19 következményeként kialakult gazdasági visszaesés folytatódik, a világjárvány által okozott zűrzavarban egy új, értékalapú és kliens-orientált bankhasználati korszak van kibontakozóban: a Banking 4.X.

Ahhoz, hogy a bankok sikeresek lehessenek a 4.X korában, digitális megújuláson kell átesniük és be kell vezetniük a felhő-alapú Banking-as-a-Service (BaaS) platform modelleket.

Ezek - API-kon keresztül - az ügyfél számára könnyebben elérhetővé és egyszerűbbé teszik a banki szolgáltatások igénybevételét és a mindennapi élet szerves részévé teszik azt.

Az elemzés kitér arra, hogy a világjárvány következtében megváltoztak a lakossági banki ügyfelek igényei: a saját igényeikre szabott, teljes mértékben digitalizált élményt, hiper-perszonalizált szolgáltatásokat és huszonnégy órás ügyfélszolgálati segítségnyújtást várnak el. Ennek következtében számos tradicionális bank – amelyeket a COVID-19 világjárvány arra kényszerített, hogy felgyorsítsák a folyamatot – már elindult a digitalizáció és költségoptimalizálás útján. Az elemzés szerint a bankok 66 százaléka már használ BaaS platformot, míg 25 százalék ennek kidolgozásán munkálkodik.

A banki szolgáltatásnyújtás e forradalmasított formája azt is lehetővé teheti a bankok számára, hogy igényre szabott, digitális és felhasználóbarát csatornákon keresztül olyan új társadalmi szegmenseket tudjanak megközelíteni, amelyeket eddig nem vagy csak részben sikerült megszólítaniuk.

„A banki területen és az azon kívül tevékenykedő vállalatok számára új lehetőség nyílik az összefogásra a fogyasztói igények sikeresebb kiszolgálásának jegyében” – jegyezte meg John Berry, az Efma vezérigazgatója.

„Az ilyen stratégiai együttműködéseken keresztül új, kreatív megoldásokat dolgozhatnak ki, amik jobban tükrözik a fogyasztó életmódját, igényeit, vágyait és személyiségét. A bankoknak arra kell törekedniük, hogy javítsák az ügyfélszolgálatot, csökkentsék a banki termékek és szolgáltatások költségeit, és fenntarthatósági kezdeményezéseket tegyenek. A banki szolgáltatásnyújtás jövőjének kulcsa az erős digitális bázis kiépítése és a nyitottság az innovációra.”

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS