K&H: lendületesen nyitott a Google Pay

2021. 04. 17., 12:00

Pár nap alatt közel 12 ezer K&H bankkártya landolt a Google Pay fizetési alkalmazásban – közölte a bank, amely Magyarországon április elején elsőként tette elérhetővé hazai pénzintézetként a Google Pay androidos fizetési megoldást. Az első tíz napban több, mint tízezer alkalommal történt vásárlás összesen 61 millió forint értékben, ami azt mutatja, hogy készpénzmentes elektronikus vagy okostelefonos fizetés térnyerésében komoly szerepet kaphat a GPay.

Szinte azonnal rákaptak a K&H bankkártyásai a GPay-re: a bank a magyarországi pénzintézetek közül április 6-án elsőként vezette be ezt az okostelefonos fizetési megoldást és a rajt óta eltelt napokban a várakozásokat meghaladó népszerűségre tett szert – közölte a K&H.

Tíz nap alatt 11 964 bankkártyát digitalizáltak a K&H-sok a GPay-en keresztül. A szóban forgó időszakban pedig 10 469 vásárlást bonyolítottak. Egy-egy alkalommal az érintettek átlagosan 5 917 forintot költöttek, amely így az összes vásárlás tekintetében meghaladja a 61 millió forintot.

„A GPay robbanásszerű sikerre tett szert az első néhány napban – még az Apple Pay-nél is lendületesebben kezdett, hiszen akkor az első héten 2600 kártya jelent meg az applikációban, melynek sikerét jól mutatja a jelenleg 80 ezer digitalizált kártya –, ez azt jelzi, hogy a magyar bankkártyások döntöttek: pillanatok alatt adaptálódtak az új fizetési alternatívához a GPay kapcsán is, melyet most már a hazai pénzintézetek sorában elsőként a K&H-nál érhetnek el” – kommentálta a bank friss adatait Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője. Jelenleg a bank 570 ezer ügyfele számít digitálisan aktívnak, vagyis ennyien használják az elektronikus megoldásokat, legyen szó az e-bankról vagy mobilbankról, valamint a mobiltárcás fizetési alternatíváról.

Németh Balázs a hivatalos jegybanki adatokra reagálva elmondta, hogy hosszú távon látványos bővülés történt a magyarországi kártyás fizetéseknél, és ezek a számok itt nem fognak megtorpanni. 2010-ben a Magyarországon kibocsátott bankkártyákkal belföldön alig több mint 198 millió alkalommal fizettek összesen 1404 milliárd forint értékben. Előbbi a múlt évre megnégyszereződött, utóbbi pedig megötszöröződött. Az egy vásárlásra jutó átlagos összeg pedig 7074 forintról 7988 forintra emelkedett.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS