Jóval többen bankolnak digitálisan az Erste Banknál, mint egy éve

2020. 09. 18., 14:30

Jelentősen nőtt a digitálisan aktív ügyfelek száma az elmúlt időszakban az Erste Banknál, a netbankos tranzakciók mennyisége az egy évvel korábbi ötödével emelkedett, míg a mobilbankos utalásoké csaknem a háromszorosára ugrott. Változnak a fiókhasználati szokások is: a bankfiókok ügyfélforgalma 10 százalékkal csökkent a koronavírus-járvány előttihez képest, a pénztárak helyett pedig mind többen használják az ATM-eket befizetéshez is.

A digitalizáció térhódítása alapjaiban változtatja meg az ügyfelek magatartását, bankhasználati szokásait. Az Erste Bank digitálisan aktív, a pénzintézet online csatornáit mindennapi pénzügyei intézésére rendszeresen használó ügyfeleinek aránya már tavaly is mintegy 60 százalék volt, az elmúlt egy évben azonban számuk 6 százalékkal emelkedett.

A NetBankban az utalások havi darabszáma augusztusban az ötödével haladta meg az előző évit, míg a MobilBankban csaknem a háromszorosára ugrott tavaly augusztushoz képest. A Netbankba belépő ügyfelek illetve a belépések száma csökkent valamelyest az elmúlt időszakban a MobilBank használatra való egyre szélesebb körű áttérés miatt, utóbbi forgalma pedig mintegy 85 százalékkal emelkedett ez idő alatt – ismertette Bek-Balla László, az Erste Bank Digitális Csatornák és Contact Center Igazgatóság vezetője.

A csekkeket is mind többen a mobiltelefonjukat használva fizetik be. Az Erste MobilePay alkalmazásán keresztüli mobilos csekkbefizetések száma idén augusztusban csaknem a három és félszerese volt az egy évvel korábbinak. A digitális ügyfélszolgálati megoldások is egyre népszerűbbek. Az Erste Bank ChatBotja, MIRA júliusban hétszer annyi interakciót kezelt, mint egy évvel korábban.

A digitális bankolás erősödésével párhuzamosan változik a bankfiókok szerepe, csökken az egységek forgalma. Az Erste Bank fiókjait jelenleg mintegy 10 százalékkal kevesebben keresik fel, mint tavaly. A pénztárak forgalma azonban ennél is jobban, a negyedével esett vissza elsősorban a digitális csatornák térnyerése, valamint a befizetésre is alkalmas ATM-eknek köszönhetően. Az Erste ügyfelei nyáron már több befizetést intéztek bankautomatán keresztül, mint a fiókok pénztárában.

A bankfiókok forgalma ugyan csökken, ám ezzel párhuzamosan nő a tanácsadással töltött idő. Az Erste Bank 2017-ben kezdte el fiókjai az ügyfelek változó igényeihez igazító átalakítását. A legújabb új koncepciós fiók szeptemberben nyitott meg a Mammut II. bevásárlóközpontban. Ez az első olyan erstés egység, amelyet már a virtuális valóság technológia felhasználásával alakítottak ki, így a tervezési fázis során aktívan be lehetett vonni az ügyfeleket és a fiókos kollégákat a terek kialakításába.

Mindezek eredményeként a tárgyalók száma a harmadával nőtt, a korábbinál kétszer több, befizetésre is alkalmas ATM kapott helyet a fiókban, ahol kialakítottak egy úgynevezett nappalit is, egy olyan, tágas, barátságosan berendezett tárgyalót, amely ügyfélmegbeszélésekre és fióki értekezletek megtartására is alkalmas.

A pandémiás helyzet miatt a bankfiókot UV-s levegő fertőtlenítővel szerelték fel, az ügyfelek pedig online is tudnak időpontot foglalni, míg a fiókban egy érintésmentes ügyfélsorolót helyeztek el – mondta el Csáki Richárd fiókhálózat és prémium szegmens igazgató.

Az Erste Bank fokozatosan alakítja át fiókhálózatát a kor ügyféligényeinek megfelelő koncepció szerint. A budapesti Bartók Béla úti, Teréz körúti és Fashion streeti fiókok, valamint a kecskeméti és győri egységek után további bankfiókok fejlesztésével folytatja a beruházási programot. A pénzintézet tervei szerint további 4-5 megújult fiók nyílhat meg.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS