A Növekedési Hitelprogram hozzájárult a jó teljesítményhez

2021. 03. 23., 12:15

A koronavírus-járvány negatív hatásai ellenére az utóbbi öt év második legsikeresebb évét zárta 2020-ban az új kihelyezések alapján a CIB Lízing, miközben több területen is erősítette piaci pozícióit. A gyarapodásban kulcsszerep jutott a Növekedési Hitelprogram keretében kihelyezett forrásoknak is.

Eredményesen zárta az évet a CIB Lízing 2020-ban is, az új szerződések összegénél az elmúlt öt év második legmagasabb értékét sikerült elérnie annak ellenére, hogy meg kellett küzdenie a koronavírus-járványból eredő gazdasági visszaesés negatív hatásaival is.

A tavalyi kihelyezések alapján a CIB Lízing a hatodik a magyarországi szolgáltatók rangsorában, a banki hátterű szereplők között pedig az ötödik. A CIB Lízing portfóliója 13 százalékkal növekedett 2020-ban.

„A kiugróan sikeresnek mondható 2019 után a múlt év már vegyesebb képet mutatott a CIB Lízingnél és a teljes piacon is, ahol a finanszírozott összeg hozzávetőleg 14 százalékkal, 640 milliárd forintra csökkent.* A 2020-as számok viszont annak tükrében nagyon is jónak mondhatók, hogy ez a piac általában nagyon megszenvedi a gazdasági válságok időszakait, hiszen a lízingfinanszírozás nagyrészt új beruházásokhoz kötődik” – nyilatkozta a tavalyi eredmények kapcsán Fekete Csaba, a CIB Lízing vezérigazgatója.

A lízingcég erős üzleti aktivitásának köszönhetően a nettó kamatbevétel 7 százalékkal emelkedett tavaly, miközben az új kihelyezéseknél elért marzs 2 és fél százalékról több mint 3 százalékra nőtt. A CIB Lízing az elmúlt évben több területen is növelni tudta piaci súlyát: így például az agrárfinanszírozásban, a gépek lízingjénél és a teljes eszközfinanszírozásban is emelkedett a társaság részesedése.

Az elmúlt év sikereiben kulcsszerep jutott a Magyar Nemzeti Bank Növekedési Hitelprogramjának is. Az NHP fix és az NHP Hajrá! konstrukcióknál összességében a negyedik helyet szerezte meg 2020-ban a társaság, kilenc százalék feletti piaci részesedéssel és 15 milliárd forintnyi beruházásra folyósított új kihelyezéssel. Az NHP keretén belül megkötött szerződések volumene hozzávetőleg 15 százalékkal nőtt a CIB Lízingnél a megelőző évihez képest.

A mikrovállalkozások szegmensében a CIB Csoport által megkötött NHP-szerződések 95 százaléka lízingszerződés volt, ebben a szegmensben a CIB Lízing 20 százalék feletti piaci részesedéssel rendelkezik. Figyelemre méltó emellett, hogy miközben a teljes piacon körülbelül 9 százalék a lízing részesedése az NHP keretében folyósított új beruházásoknak, a CIB Csoportnál jóval magasabb, 14 százalékos ez az arány.

Fekete Csaba szerint a CIB Lízing tavalyi eredményeiből egyértelműen kitűnik, hogy helyes döntésnek bizonyult a társaság stratégiájának 2019. tavaszi újragondolása. Ennek lényege, hogy a CIB Lízing jobban épít a CIB Bank tőkeerejére és keresztértékesítési lehetőségeire, miközben gyorsan és rugalmasan komplex, teljes körű finanszírozási megoldásokat kínál. A CIB Lízing azóta folyamatosan növeli piaci részesedését, javuló portfólióminőség mellett.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS