Januárban is elmaradt az uniós kiskereskedelmi forgalom az egy évvel korábbi szinttől

Januárban is elmaradt az uniós kiskereskedelmi forgalom az egy évvel korábbi szinttől
2023. 03. 06., 11:40

A decemberi 2,2 százalékhoz hasonló mértékben, 2,5 százalékkal csökkent éves összevetésben a kiskereskedelmi forgalom volumene az Európai Unióban 2023 januárjában – tájékoztatott az Eurostat.

Év/év alapon ez zsinórban már a negyedik „mínuszos” hónap (2022. októberben 2,2, novemberben 2,0 százalékkal esett vissza a forgalom). Januárban az „élelmiszer, ital, dohány” termékkörben 4,7 százalékkal, a „nem élelmiszer” kategóriában pedig 1,0 százalékkal csökkent a forgalom, üzemanyagra ugyanakkor 5,6 százalékkal többet költöttek az unió lakosai, mint 2022 januárjában.

Az Eurostatot tájékoztató tagállamok közül Belgiumban esett vissza a legnagyobb mértékben a forgalom (8,9 százalékkal), Németországban 6,8, Dániában és Svédországban egyaránt 5,8 százalékos visszaesést regisztráltak.

A 18,5 százalékos szlovéniai forgalomnövekedéssel egyetlen tagállam sem tudott versenyezni, a két „dobogós” Románia (5,8 százalék) és Málta (5,7 százalék).

A magyarországi üzletek összforgalma januárban 4,5 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS