Itt találod az összes cikket a „repülőgép” témában!
Egy új módszer segítségével repülőgép-üzemanyaggá alakítható az élelmiszer-hulladék. A technológia végre közelebb csalhatja a légiközlekedés nettó zéró kibocsátási céljait.
A légitársaság új megállapodása először három nagy repülőteret érint. A cél az, hogy 2050-re szén-dioxid-kompenzáció nélkül teljesen megszüntessék az üvegházhatású gázok kibocsátását.
Egy amerikai repülőgépgyártó a felére csökkentheti a kontinensek közötti repülési időt. Ehhez az elképesztő eredményhez „le kell halkítani” a hangrobbanást, és a cég azt állítja, hogy képes is rá.
Az amerikai védelmi minisztérium támogatásával kifejlesztettek egy rendkívül tartós, újrahasznosítható műanyagot, amely képes visszanyerni az eredeti alakját és kijavítani a saját sérüléseit. A katonai, repülőgépipari és autóipari felhasználása egyaránt lehetséges.
Bemutatták az első repüléstechnikai alumíniumtömböt, amelyet kizárólag leselejtezett repülőgépekből származó fém újraolvasztásával állítanak elő. Az új technológia a körforgásos gazdaság gyakorlati megvalósítását jelzi a repülőiparban.
Pilóta nélkül is képes lesz eljutni 4000 kilométerre lévő célállomására az a repülőgép, amit most hadrendbe állítanak. Az önvezető jármű hidrogén-üzemanyaggal működik.
A repülőgépgyártó a Norsk e-Fuellel közösen vág bele a projektbe, a fenntarthatóbb légiközlekedés megteremtéséért, aminek kulcsa a szintetikus üzemanyagok új generációja. A cél érdekében a norvég vállalat egyik legfontosabb befektetőjévé lépett elő.
Bár még messze jár attól, hogy repülőgépet is vezessen, a mesterséges intelligencia egy kritikus területen már képes fokozni a repülés biztonságát, és ez a karbantartást összetett feladata. Az AI okosszemüvegbe integrálva segítheti a jövőben a szakembereket.
Egy újonnan kidolgozott eljárással megoldható, hogy szerves szennyvízből repülőgép-üzemanyag összetevőket nyerjenek. A jelek szerint a piacon versenyképes termék lehet belőle, ami sokat javítana a repülés fenntarthatóságán.
A hangnál gyorsabban, legénység nélkül is képes lesz naponta többször 100 kilométeres magasságban haladni, ami 2,5-szer annyi, mint amire bármely ma létező, kifutóról felszálló repülő képes.
Az eredetileg űrhajózási és repülőgép-alkatrészeket gyártó, török Aviterra nagyértékű afrikai és közel-keleti szerződéseket kötött egy forradalmi jármű, a PAL-V Liberty értékesítésére. Utóbbi holland gyártója egy dubaji ügyfél számára készíti el az első nagy flottát.
Először katonai célokra vetik be, két légibázis között, de szinte biztos, hogy a technológia utat talál a civil életbe és a logisztikába is. Az Amerikai Légierő és az Xwing közös programjában készült repülőgép emberi beavatkozás nélkül juttatja célba a rakományt.
Világelső összehasonlító elemzés jelent meg arról, hogy mennyivel fenntarthatóbb egy elektromos, mint egy fosszilis üzemanyaggal működő repülőgép. Az eredmény annak ellenére sem volt borítékolható, hogy egy e-repülő az üzemeltetése közben nem szennyez. Az életciklusára vetítve ugyanis árnyaltabb a kép.
Pár nap és bárki megnézheti az X-59-est, ami teljesen átírhatja a polgári repülés szabályait – feltéve, ha a technológiája beköltözik új utasszállítók meghajtórendszereibe. A NASA és a Lockheed Martin építette jármű az első olyan hangsebességgel szálló repülőgép, ami nem idéz elő hangrobbanást.
A gyártó 100 százalékban fenntartható üzemanyag (SAF) előállításával áll a repülőgépipar és a légiközlekedés emissziócsökkentésének szolgálatába. A napokban sikeresen be is fejezte a speciális hajtómű földi tesztelését.
Az innovatív, fenntartható üzemű repülőgép vészhelyzetekben, például bozót- és erdőtüzek esetén teheti a legnagyobb szolgálatot, de polgári utazásra is kiváló. A jármű megvalósítása célegyenesbe fordult, miután a tervező házaspár többmillió dolláros támogatást zsebelt be hozzá.
Innovatív megoldás született arra, hogy egy sebesen száguldó repülőgép burkolatának és alkatrészeinek felhevülése ne okozzon gyors, akár végzetes anyagfáradást. A módszer a légköri sebességrekordok új szintjét hozhatja el.
A stabil diplomáciai kapcsolatok kézzelfogható gazdasági előnyökhöz vezetnek, és tovább bővültek a két ország üzleti együttműködésének kulcsfontosságú területei – értékelte Joó István kormánybiztos az előző héten zajlott magyar-amerikai csúcstalálkozó eredményeit.
A keleti országrészben az utóbbi években tapasztalható gazdasági fejlődés elsősorban az ipar fellendülésének köszönhető, ami Nyíregyházán is egyértelműen jelen van. Ez pedig természetesen a környék álláslehetőségeire is hatással van.
Egy új atomerőművi blokk építése számokban: