Itt találod az összes cikket a „légitaxi” témában!
Egy új szabályozásnak köszönhetően közelebb került a világ a légitaxi szolgáltatás elterjedéséhez, mint eddig bármikor. A piaci szereplők kis túlzással csak erre a rajtjelre vártak, hogy komolyan belevághassanak gyártásba és értékesítésbe.
Az XPeng autógyártó egyik leányvállalatának fejlesztésében készülő kétszemélyes, elektromos repülőgép végrehajtotta az első hazai felszállását. A vállalat azt tervezi, hogy a légitaxi 2024 utolsó negyedévében már előrendelhető lesz.
Az amerikai vállalat Midnight névre keresztelt járműve egy teljesen elektromos, függőleges le- és felszállásra képes (eVTOL) légitaxi, ami négy év masszív tesztelés után ért fontos mérföldkőhöz. Láthatáron a légügyi hatóság engedélye.
Hamarosan a világon elsőként szállíthatnak fizető utasokat, miután megkapták a járműre az amerikai Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) különleges légialkalmassági bizonyítványát. Az engedély birtokában egyrészt megnyílt a lehetőség az éles tesztelésre, amivel tervezhetővé válik a piacra lépés is.
Készül egy várhatóan a teljes világpiacra hatást kifejtő törvénytervezet arra, hogy megteremtsék a legális kereteket az elektromos függőleges fel- és leszálló repülőgépek (eVTOL-ok) használatára. Kulcskérdés a pilóták vezetői engedélye, amit külön képzés előz meg.
Világszerte forradalmasítani fogják a városi közlekedést a légitaxik. A drónfuvarozás a következő évtizedben sokfelé már teljesen általános lehet. Az első járművek ugyan még csak csomagot szállítanak, de onnantól nincs megállás – az évtized végén talán már utazhatunk a repülő taxikkal. De mennyire állnak készen ennek a szolgáltatásnak a beindítására a különböző országok, térségek? A választ a KPMG szakértőitől olvashatjuk.
Mintegy 4000 pályázónak már több mint 10 milliárd forintot utaltak át a modern napelemes rendszerek telepítéséhez – tájékoztatott az Energiaügyi Minisztérium.
A bogyólé márkanév a francia bravúros magyarítása, bármelyik posztmodern írónk megirigyelhetné.
Egy új atomerőművi blokk építése számokban: