Olcsóbbak a Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítások

2022. 05. 26., 18:17

Az MNB legfrissebb felmérése szerint a Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítások átlagdíja hónapról hónapra egyre kedvezőbb, mint a piaci alapú lakásbiztosítások átlagdíja. Az eddig értékesített fogyasztóbarát otthonbiztosítások immár 500 milliárd forintot meghaladó ügyfélvagyont védenek. Az MNB arra bíztatja a lakástulajdonosokat, hogy kössenek az átlagos lakásbiztosításokhoz képest kedvezőbb áron, magasabb védelmet nyújtó MFO-t.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) idén április végi felmérése szerint az április hónapban értékesített Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítások (MFO) átlagdíja 34 632 forint volt, míg a piaci lakásbiztosítások átlagdíja 45 956 forint. Az MFO termékek átlagdíja hónapról hónapra vált egyre kedvezőbbé és már közel 25 százalékkal kevesebb a piacon elérhető többi termék átlagdíjához képest, miközben az előnyösebb árért jellemzően többletszolgáltatást is nyújtanak, nem indokolt kizárások és költségek nélkül.

A fogyasztóbarát minősítést megszerzett biztosítók által eddig értékesített több, mint 13 ezer MFO szerződés 516 milliárd forintnyi ingó- és ingatlanvagyont véd fél milliárd forint díj ellenében. A Magyarországon működő összesen 13 lakásbiztosító és 1 fióktelep közül immár 8 intézmény szerezte meg MFO-minősítését. Jelenleg további 1 kérelem van elbírálás alatt az MNB-nél. Mindez azt jelenti, hogy a biztosítási piac döntő többsége elkötelezte magát a fogyasztóbarát szemlélet és termék mellett.

Az MFO termék iránt érdeklődő ügyfelek az MNB honlapján lévő ingyenes kalkulátor révén választhatják ki maguknak a legmegfelelőbbet. Az ehhez kötődő szerződést – az adott biztosító honlapjára való automatikus átnavigálással – adataik újbóli megadása nélkül igényük szerint akár azonnal meg is köthetik. Az összehasonlító oldalt indulása óta már közel 30 ezer alkalommal látogatták meg az érdeklődők.

Idén további MFO-termékek megjelenése várható a biztosítási piacon, amelyet a jegybank által elfogadott idén februári módosítások is ösztönöznek. Ezek egy része (az eddigieken túl) további kedvezményeket és gyorsabb ügyintézést jelenthet a biztosítottaknak is. A biztosítók a módosítások következtében célzott hűség-, partner-, illetve a gyermeket nevelőknek családi kedvezményeket is kínálhatnak az MFO termékükhöz. A korábbiakhoz képest a biztosítók – a digitális folyamatok támogatása érdekében – az eddiginél egyszerűbben mérhetik fel szerződéskötés előtt az ügyfelek igényeit, természetesen úgy, hogy a megfelelő díjkalkuláció elvégzéséhez szükséges valamennyi információ továbbra is rendelkezésre álljon.

Az ügyfeleknek érdemes az évforduló előtt legalább két hónappal áttekinteniük jelenlegi lakásbiztosításukat, s egyéni igényeik alapján friss kalkulációt is elvégezni. Meglévő szerződéseiket – a feltételek szerint, de általában – 30 nappal az évforduló előtt tudják felmondani, illetve az adott biztosítón belül évfordulótól függetlenül tudnak MFO-termékre váltani. A hitelfedezeti célú otthonbiztosítások esetében az átlagdíjban jelentkező különbség hasonló, így érdemes MFO-t kérniük banki ügyintézőjüktől, közvetítőjüktől és pénzügyi tanácsadójuktól is. A fogyasztóbarát konstrukcióval kapcsolatos további részletek a jegybank MFO aloldalán olvashatók el. (MNB)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS