Kötelezőkampány: egy hét maradt a váltásra

2021. 11. 24., 13:41

Alig több mint egy hete maradt az év végi évfordulós kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással (kgfb) rendelkező autósoknak arra, hogy eldöntsék: elfogadják-e jelenlegi biztosítójuk ajánlatát a következő éves időszakra, vagy inkább szerződést váltanak. A novemberben zajló év végi kgfb-kampány eddigi szakaszában az érintett ügyfelek 24 ezer forint körüli átlagdíjon kötötték meg szerződéseiket, ami 8 százalékkal kedvezőbb a tavalyi kampányban tapasztalt 26 100 forintos szintnél – jelentette be saját adatbázisára hivatkozva a Netrisk.hu.

A vezető online biztosításközvetítő portálnál lezajlott közel 14 ezer tényleges megrendelés során az ügyfelek 62 százaléka a következő évre három szereplőnél: az Union, a Genertel és az Uniqa biztosítóknál kötöttek új szerződést.

„Az idei kampányban több biztosító is számottevő mértékű díjcsökkentést hajtott végre, ennek eredményeképpen egy biztosítóváltással a vártnál jóval többen képesek a jelenlegi biztosítójuk által ajánlottnál kedvezőbb díjon kötni kötelezőt a következő évre – magyarázza Cseh Anett, a Netrisk.hu termékfejlesztési vezetője. – A rendelkezésre álló egy hétben tehát célszerű minden érintett autósnak online kalkulátoron ellenőriznie, kínálnak-e számára a jelenleginél kedvezőbb feltételekkel is kgfb-szerződést.”

Az elmúlt évek tapasztalata azt mutatja, hogy az autósok jelentős része a rendelkezésre álló időszak utolsó napjaiban lép, így a Netrisk.hu várakozása szerint december 1-jéig még 30-40 ezer szerződés felmondására kerülhet sor.

Az összehasonlításhoz szükséges indexdíjakat a biztosítóknak jogszabályi kötelezettségüknek megfelelve november 11-én kellett eljuttatniuk az év végi évfordulóval rendelkező ügyfeleikhez. Aki mostanáig nem kapta meg a figyelembe vett kedvezményeket és bónuszbesorolást is tartalmazó díjértesítőt, mielőbb kérjen segítséget alkuszától vagy érdeklődjön biztosítójánál.

Visszaszorult a csekk és a részletfizetés

Az ügyfelek tudatos díjcsökkentési törekvését mutatja, hogy a jelenlegi időszakban a díjkedvezménnyel járó éves díjfizetési lehetőséget a tavalyi 87 helyett idén már 90 százaléknyian választják, és vélhetően ugyanilyen okból a csekkes fizetések aránya a tavalyi 16-ról 13 százalékra csökkent. Most is népszerű az e-kommunikációs kedvezmény, amelynek fejében az ügyfél vállalja, hogy a biztosítóval történő kapcsolattartást nem postai úton, hanem elektronikusan végzi. Emellett sok más mellett olyan egyedi kedvezményeket is alkalmaznak egyes biztosítók, mint a heti több napot home office-ban dolgozók kedvezménye, vagy a legidősebb vezető kedvezménye: ebben az esetben az üzemben tartó azt vállalja, hogy a biztosítási év során a gépjárművet 69 évnél idősebb személy nem vezeti.

Az év végi kampányban már csak azok a járművek érintettek, amelyeket 2010 előtt vásároltak meg jelenlegi tulajdonosaik. Az érintettek aránya tehát évről évre csökken, idén már csupán az összes autós kevesebb mint ötöde tartozik ebbe a körbe. Nekik fontos tudniuk, hogy biztosítóváltási szándék esetén a felmondásnak december elseje éjfélig igazoltan be is kell érkeznie a meglévő biztosítóhoz.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS