Fogyasztóbarát otthonbiztosítások: meghaladta a 26 ezret a szerződések száma

Fogyasztóbarát otthonbiztosítások: meghaladta a 26 ezret a szerződések száma
2023. 02. 20., 19:11

Már ezeregyszáz milliárd forint ügyfélvagyont védenek a fogyasztóbarát otthonbiztosítások – tájékoztatott a jegybank.

Tavaly év végére meghaladta a 26 ezer darabot a MNB Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás (MFO) minősítési rendszeréhez kapcsolódó szerződések száma. MFO terméket immár 11 hazai biztosító kínál ügyfeleinek, amelyek együttes piaci részesedése a díjbevételre vetítve bő 90 százaléknyi.

Az új lakásbiztosítások értékesítéseinél – a minősítési rendszerhez tavaly csatlakozott 4 új biztosítónak is köszönhetően – hónapról hónapra nő az MFO aránya. Ez 2022 decemberében (köszönhetően az addigi havi értékesítés bő másfélszeresére ugrásának) átlagosan 10 százaléknyi volt az MFO-t értékesítő biztosítók körében, sőt van olyan piaci szereplő, ahol az új eladások többsége már MFO. 2022 végére a fogyasztóbarát otthonbiztosítások által védett ingó- és ingatlan ügyfélvagyon értéke mintegy 1100 milliárd forint több mint 1 milliárd forint állománydíjjal.

Az MFO termékek lakáshitelekhez is elérhetők, több biztosító is sikeresen értékesít banki partnerén keresztül fogyasztóbarát otthonbiztosítást lakáshitelek felvételekor. Egyes biztosítóknál a hitelfedezeti célú MFO-konstrukciók aránya meghaladja a teljes új értékesítés 20 százalékát. 2023. április 30-tól lakáshitel felvételekor a bankoknak és hitelközvetítőknek be kell mutatniuk az ügyfelek részére az MFO kalkulátor alkalmazását, amennyiben a hitelnek lakásbiztosítás kötés a feltétele.

Az újjáépítési költségek kiugró növekedése okán az ügyfeleknek megkötött lakásbiztosításukat is érdemes rendszeresen áttekinteniük, valamint friss kalkulációt végezni egyéni igényeik alapján. Meglévő szerződéseiket azok feltételei szerint, általában 30 nappal az évforduló előtt tudják írásban felmondani, illetve az adott biztosítón belül évfordulótól függetlenül tudnak MFO-termékre váltani. Emellett 2024-től 30 napos felmondási idővel minden év márciusában is felmondhatók lesznek a lakásbiztosítási szerződések.

Az MFO alapcsomagja elemi károkra, s egyéb, a háztartásokat alapvetően veszélyeztető tipikus kockázatokra nyújt fedezetet. Az alapcsomaggal kapcsolatos, biztosított káresemények tartalmát egységesen (szűkített kizárásokkal és mentesülésekkel) határozták meg az MFO minősítéssel rendelkező termékeknél. Zöld, családbarát és fogyasztóvédelmi jellemzőik mellett az MFO-termékek átlagdíja is kedvezőbb az egyéb piaci konstrukciókhoz képest. Az MNB adatai szerint a tavalyi IV. negyedévben értékesített fogyasztóbarát otthonbiztosítások átlagdíja 42,1 ezer forint volt, míg az egyéb lakásbiztosításoknál ez 49,9 ezer forintra rúgott.

Az MFO-termék iránt érdeklődő ügyfelek az MNB honlapjának ingyenes kalkulátora révén is kiválaszthatják maguknak a legmegfelelőbb MFO konstrukciót. Ezt – az adott biztosítók honlapjaira való automatikus átnavigálással – a személyes adatok újbóli megadása nélkül igényük szerint akár azonnal meg is köthetik. (MNB)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS