Egyre népszerűbb az e-kárbejelentés

2021. 09. 23., 16:45

A Covid-hatás ellenére tavaly 4,7 százalékkal tovább nőtt a biztosítási szektor: az éves díjbevétel mértéke 1150-ról 1204 milliárd forintra emelkedett – hangzott el a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) által szervezett XVII. Biztosításszakmai Konferencián.

Dr. Szebelédi Ferenc, a Magyar Nemzeti Bank főosztályvezetője két fontos pozitívumot is kiemelt. Egyrészt a válság ellenére az életbiztosítási tartalékok szintje 7 százalékkal, 2243 milliárd forintra tudott emelkedni, ami azt mutatja, hogy az ügyfelek tömegesen ebben az időszakban sem nyúltak a biztosítási megtakarításaikhoz.

Az MNB főosztályvezetője ismertette, hogy az életbiztosítások körében 6 százalékkal, 339 milliárd forintra növekedett rendszeres díjbevételek szintje. Ennek motorjai az unit-linked és nyugdíjbiztosítások voltak: ez utóbbi, gyorsan népszerűvé váló termékkör tavaly már - 88 milliárd forinttal - a rendszeres díjak több mint negyedét tette ki.

A nem-életbiztosítási ág szintén nőtt tavaly, az 5,2 százalékos a legnagyobb bővülést a vagyonbiztosítások és a kgfb mutatták, az utasbiztosítási piac összezuhanását így a többi üzletág képes volt kompenzálni. Szebelédi Ferenc felhívta a figyelmet az MNB által idén februárban bevezetett kgfb-indexre, amelynek korrigált értéke 2021 második negyedévében éves szinten 2 százalékkal, 44 ezer forintra csökkent.

Pandurics Anett, a Magyar Biztosítók Szövetségének (MABISZ) elnöke a konferencián kiemelte, hogy az idei második negyedévben folytatódott a piaci növekedés: az első félévben befolyt 684 milliárd forintos díjbevétel 11,5 százalékkal haladja meg az előző év első félévének 614 milliárd forintos szintjét.

A szövetség elnöke elmondta, hogy az életbiztosítási ág növekedése elérte a 18 százalékot, itt a növekedés motorja az időszak során a unit-linked termékkör volt. A nem élet üzletágban a vállalati (+14,8 százalék) és lakossági (+7,8 százalék) vagyonbiztosítások díjbevétele nőtt a legnagyobb mértékben.

Pandurics Anett kiemelte, hogy a Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás (MFO) területén jól halad a minimum sztenderdeken alapuló lakásbiztosítási termékek bevezetése: eddig már hét biztosító kapta meg a minősítést. A fejlesztések a pandémia időszakában is zajlottak, amit a MABISZ többek között kutatással, kampánnyal és a termékek összehasonlítását végző oldallal is folyamatosan támogat.

A szakember kiemelte, hogy egyre népszerűbb az e-kárbejelentő: eddig már összesen 381 ezer alkalommal töltötték le az alkalmazást, csak idén augusztus végéig több mint 52 ezerszer töltötték le.

Fontos ügyfélbarát fejlemény, hogy a Központi Kártörténeti Nyilvántartó Rendszerrel (KKNYR) való összekapcsolás nyomán jelentősen egyszerűsödött a kárbejelentő kitöltése: a biztosítási szerződés valamennyi releváns adata két adat megadása után automatikusan betöltődik az alkalmazásra.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS