Egymillió ügyfelet kíván mozgósítani a Generali az 1 százalék felajánlásáért

2021. 04. 29., 16:45

A Generali ügyfeleinek száma hamarosan eléri itthon az egymillió főt, amit a vállalat jótékonykodással kíván emlékezetesebbé tenni. A biztosítótársaság az Országos Mentőszolgálat Alapítvány, a Magyar Vöröskereszt és a Melletted a helyem Egyesület 1 százalékos kampányát támogatja és arra buzdítja leendő egymillió ügyfelét is, hogy adójuk 1 százalékát ezen szervezetek alapítványainak ajánlják fel.

A járvány miatt megnőtt az 1 százalék felajánlások jelentősége

A koronavírus-válságban megnőtt a jelentősége az adófelajánlásoknak, hiszen a járvány a civil szervezeteket és az egyházakat sem kímélte. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal adatai szerint valamelyest javuló tendencia mutatkozik, hiszen tavaly öt százalékkal többen – mintegy 2,2 millióan – rendelkeztek az adójuk egy százalékáról, mint 2019-ben. A magánszemélyek ugyanakkor tavaly is összesen 40,7 milliárd forintról dönthettek volna, de végül csak 18,6 milliárd forintot juttattak el a különféle szervezeteknek.

Míg 2018 óta csaknem négyszázezerrel többen rendelkeztek adójuk 1 százalékáról valamilyen magyarországi vallási közösség javára, addig a civil szervezeteknél fordított az arány. 2015-ben még 2,2 millióan ajánlották fel az 1 százalékot valamely alapítvány vagy civil szervezet számára, tavaly már csak 1 millió 600 ezren.

Kevés magyar adományoz rendszeresen, de ha igen, az adója 1 százalékát ajánlja fel

A Generali Biztosító adományozási hajlandóságot vizsgáló, hazai lakosság körében készült korábbi felmérése is azt mutatta, hogy a magyar lakosság csupán 8 százaléka adományoz rendszeresen, 62 százalékuk néha, a válaszadók harmada (30 százalék) pedig soha nem szokott adományozni. A rendszeresen adományozók körében a 40-49 éves, felsőfokú végzettségű, Budapesten és megyeszékhelyen élő lakosok voltak a legtöbben.

A kutatás ugyanakkor arra is rávilágított, hogy a magyar lakosság leginkább anyagi támogatás formájában szeret adományozni, és több mint kétharmaduk (69 százalék) az adó 1 százalék felajánlásával teszi ezt meg. A magyar lakosság leginkább a beteg és rászoruló gyermekekkel, az állatmenhelyekkel és a betegségekkel kapcsolatos szervezetek munkáját segíti legszívesebben.

Egymillió okuk van segíteni!

Az idén 190 éves Generali eddig is számos szervezetet, alapítványt, társadalmi célú megmozdulást támogatott, de annak örömére, hogy a társaság ügyfeleinek száma itthon átlépi az egymillió főt most rendhagyó módon kívánja segíteni három, a vállalat számára is olyan kiemelten fontos és hasznos munkát végző szervezet munkáját, akikkel eddig is szoros kapcsolata volt.

A biztosító az április-májusi 1 százalékos kampány időszakában egyrészt felajánlja a reklámfelületeit és egyéb - elsősorban social media – csatornáit az Országos Mentőszolgálat, a Magyar Vöröskereszt és a Melletted a helyem Egyesület javára, hogy azok az eddigieknél is hatékonyabban tudjanak kampányolni az adó 1 százalékáért. Másrészt a kampány során a társaság arra buzdítja munkavállalóit és leendő egymillió ügyfelét, hogy adójuk 1 százalékát e három kiemelten fontos és hasznos munkát végző szervezet alapítványainak ajánlják fel.

„A civil szervezetek kiválasztását illetően fontos, de nem kizárólagos szempont volt, hogy az adott szervezet közvetlenül részt vesz-e a járvány elleni harcban. A rendhagyó támogatással - a Generali által életre hívott globális közösségi kezdeményezés, a The Human Safety Net (THSN) szellemében – azoknak az alapítványoknak és egyesületeknek szeretnénk segíteni, amelyek minden időben a társadalom kiemelten sebezhető csoportjainak védelmét szolgálják" – mondta Földi-Tamás Ildikó, a THSN program hazai vezetője, a Generali Biztosító kommunikációs vezetője.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS