A benzinárak az egekben, a magyarok kétharmada mégis autóval utazott külföldre

2023. 05. 08., 13:48

Akinek volt lehetősége külföldre utazni az idei első negyedévben, az jellemzően középkorú vagy idősebb volt, autóval kelt útra, a legtöbben négy napra mentek. A legnépszerűbb úti célok között Ausztria és Olaszország szerepelt – derül ki a Genertel Biztosító szerződéskötési adataiból.

A Központi Statisztikai Hivatal 2022 IV. negyedévére vonatkozó adatai azt mutatták, hogy a magyarok újra megindultak külföldre: az országhatárunkon túli utazások száma 22 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbihoz képest: az év utolsó negyedévében a magyar állampolgárok 4,3 millió alkalommal utaztak külföldre. Az egynapos kiruccanások száma 12 százalékkal, a többnapos látogatásoké 42 százalékkal nőttek; átlagosan pedig 2,7 napot töltöttek a magyarok külföldön utazásaik során.

A drága benzin se visszatartó erő, ha utazásról van szó

Noha a gázolaj és a 95-ös benzin tavaly nyári 700-800 forintos (hatósági áron 480 forintos) átlagára 2022 november óta mérséklődött, 2023 április közepéig a benzin átlagára nem csökkent 600 forint alá a KSH adatai alapján. Az autós hosszabb távú utazások tehát még mindig költségesnek számítanak.

Ez azonban nem tartotta vissza a magyarokat külföldi útjaik során: a Genertel Biztosító 2022. december és 2023. április között megkötött utasbiztosítási adatai alapján az ügyfelek több mint kétharmada autóval kelt útra. Ez a tavalyi év azonos időszakával összevetve növekedést jelent, ugyanis az akkori adatok alapján több volt a repülős utazás, az autóval kiruccanók aránya még csak 50százalék volt.

A Genertel adatai alapján az idei télen külföldre látogatók legnépszerűbb úti céljai a környező, autóval könnyen megközelíthető országok voltak: Ausztria, Szlovákia – amelyek összecsengenek a KSH adataival is –, valamint Olaszország. Ausztria különösen népszerű volt a magyarok körében: a Genertel-szerződést kötők közel fele választotta nyugati szomszédunkat úti célul – a tavalyi év azonos időszakában ez csupán az utazók harmadának esetében volt így.

4 napra, kettesben, biztosítás az utolsó pillanatban

A szerződések alapján a legtöbb telelő magyar 4 napra látogatott külföldre a december és április közepe közötti időszakban. A legtöbben kettesben indultak útra, a szerződők közel harmada viszont gyermekkel együtt utazott.

A Genertel emellett az utazás és a biztosítás kötés idejére vonatkozóan is rendelkezik adatokkal, melyek azt mutatják, hogy a magyarok az utolsó utáni pillanatig halogatják utasbiztosításuk megkötését: a szerződéskötők közül legtöbben 1 nappal az utazás előtt kötik meg biztosításukat.

Erős volt az idei síszezon

A Biztosító adatai alapján a szerződéskötők közel kétharmada kifejezetten síelési célból utazott külföldre – ebben az esetben a legnépszerűbb úti cél Ausztria és Szlovákia volt. Az idei enyhe időjárás kedvezett a síelőknek, némileg meghosszabbítva a síszezont is: 2023 márciusa kifejezetten erős hónap volt, emellett még április elején is voltak síelés úti célú szerződéskötések a Genertelnél, a legtöbben azonban februárban ragadták meg léceiket.

A téli sport szerelmesei jellemzően hosszabb időszakra, 4-5 napra utaztak ki külföldre, azonban idén télen nagyobb arányban képviseltették magukat a gyors kiruccanásra utazók is: a szerződéskötések harmada hétvégi, 2-3 napos időtartamra szólt. A síelők körében toronymagasan vezet – a magas benzinárak ellenére – az autós kiutazás: 90százalék-uk közlekedett így, míg a többiek busszal utaztak.

A magyarok nagyobb kockázatúnak ítélik a síelési célú utazást: a téli sportot űző szerződéskötők nagyobb arányban választottak magasabb fokú védelmet biztosító csomagot.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS