Szálláshelyek: 11 százalékkal több vendégéjszaka, 24 százalékos bevételnövekedés augusztusban

2021. 10. 07., 09:30

2021. augusztusban a vendégéjszakák száma 2020 augusztusához képest 11 százalékkal nőtt, 2019 azonos hónapjához mérten 24 százalékkal csökkent – tájékoztatott a statisztikai hivatal. A belföldi vendégek által a kereskedelmi szálláshelyeken (szállodákban, panziókban, kempingekben, üdülőháztelepeken, valamint közösségi szálláshelyeken) eltöltött éjszakák száma augusztusban 2020 azonos hónapjához viszonyítva 1,9 százalékkal nőtt, és 1,4 százalékkal meghaladta a járvány kitörése előtti évi, 2019. augusztusi értéket.

Augusztusban a szálláshelyek összes bruttó árbevétele folyó áron 58,7 milliárd forint volt, 24 százalékkal, több, mint egy évvel korábban. A hónap egy részében vagy egészében 2758 kereskedelmi szálláshely, köztük 880 szálloda és 1049 panzió volt nyitva.

A belföldi vendégek száma 1,8 százalékkal kisebb lett, a vendégéjszakáké 1,9 százalékkal növekedett. A vendégszám 914 ezret, az eltöltött vendégéjszakáké 2,6 milliót ért el. Az éjszakák 59 százalékát szállodákban töltötték, számuk az egy évvel korábbival közel azonos volt. A panziókban 3,6, az üdülőháztelepeken 11,3, a kempingekben pedig 5,3 százalékkal kevesebb éjszakát regisztráltak, mint tavaly augusztusban. A közösségi szálláshelyeken a táboroztatások újraindulása miatt a forgalom kétharmadával nőtt. A legnépszerűbb turisztikai régió a Balaton volt, ahol a belföldi vendégéjszakák több mint harmadát regisztrálták.

A külföldi vendégek száma 61, a vendégéjszakáké 50 százalékkal emelkedett. A szálláshelyekre érkezett 339 ezer vendég összesen 936 ezer vendégéjszakát töltött el. A vendégek 63 százaléka szállodában szállt meg, az ott eltöltött éjszakák száma 60 százalékkal bővült 2020 augusztusához képest. A növekedés Budapest esetében volt a legnagyobb (több mint kétszeres).

Széchenyi Pihenőkártyával a kereskedelmi szálláshelyeken 1,6 százalékkal kevesebbet, összességében 8,0 milliárd forintot fizettek a kártyatulajdonosok. (KSH)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS