KSH: júliusban 9,6 százalékkal nőtt a vendégéjszakák száma

2021. 09. 09., 12:15

2021. júliusában a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött éjszakák száma 9,6 százalékkal nőtt a múlt év azonos hónapjához viszonyítva, de 36,1 százalékkal kevesebb volt a járvány kitörése előtti év, 2019 júliusához képest – közölte csütörtökön a Központi Statisztikai Hivatal.

A belföldi vendégek által a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött éjszakák száma 8,1 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, de 11,1 százalékkal elmaradt 2019 júliusitól. A külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 16,2 százalékkal emelkedett, 2019 azonos időszakához viszonyítva 70,0 százalékkal csökkent.

Az előző hónaphoz képest a belföldi vendégéjszakák száma 1,2 millióval, a külföldieké 350 ezerrel volt magasabb. Az összes vendégéjszaka 80 százalékát a belföldi vendégek töltötték el.

A belföldi vendégek az éjszakák 59 százalékát szállodákban töltötték, ahol a növekedés mértéke 7,6 százalékos volt. A panziókban a tavalyival közel megegyező számú, ugyanakkor az üdülőháztelepeken és a kempingekben 2,0, illetve 6,6 százalékkal kevesebb éjszakát regisztráltak. A közösségi szálláshelyeken a táboroztatások újraindulása miatt a forgalom négyötödével, 81,0 százalékkal nőtt. A legnépszerűbb turisztikai régió a Balaton volt, ahol a belföldi vendégéjszakák több mint harmadát regisztrálták.

A külföldi vendégek nagy része szállodában szállt meg, az ott eltöltött éjszakák száma csaknem harmadával, 32,1 százalékkal emelkedett tavaly júliushoz képest. A növekedés Budapesten volt a legnagyobb, 85,9 százalékos.

Az év első hét hónapjában a kereskedelmi szálláshelyek 29,1 százalékkal kevesebb, összesen 5,6 millió vendégéjszakát regisztráltak. A belföldi vendégek 14,1, a külföldiek 56,9 százalékkal kevesebb vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken, mint a múlt év azonos időszakában.

A kereskedelmi szálláshelyek összes bevétele 25,3 százalékkal múlta felül a tavaly júliusit és elérte 47,524 milliárd forintot, ugyanakkor az első hét hónapban 27,9 százalékkal csökkent a múlt év azonos időszakához képest és 100,558 milliárd forint tett ki. Ezen belül a szállásdíjbevételek júliusban 25,2 százalékkal, 28,908 milliárd forintra nőttek, de a január-júliusi 57,879 milliárd forint 24,7 százalékkal kevesebb a tavalyinál. A vendéglátásból származó bevételek 23,2 százalékkal, 11,106 milliárd forintra emelkedtek júliusban, a héthavi 26,406 milliárd forint viszont 30,7 százalékkal kevesebb a tavaly január-júliusinál. (KSH)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS