Az Opel a magyarországi használtautó-piac sztárja

Az Opel a magyarországi használtautó-piac sztárja
2022. 08. 19., 19:23

A magyarországi használtautó-piacon 498 800 személygépkocsi cserélt gazdát július végéig a DataHouse előzetes adatai szerint. Ez az érték 5,8 százalékkal haladja meg a tavalyi első hét hónap volumenét. A minden korábbi évnél aktívabb időarányos forgalom azt is jelenti, hogy jó eséllyel megdől a tavalyi piaci csúcs, amikor éves szinten 817 ezer használt autó belföldi átírása zajlott le.

„A félmilliós volumen azt jelenti, hogy átlagosan csaknem minden nyolcadik hazai személyautó gazdát cserélt január és július között – mutat rá Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – Nyolc évvel ezelőtt még a használtautó-piac teljes éves forgalma sem érte el ezt a szintet. A következő hónapokban is intenzív, havi 70 ezer körüli adásvételre számíthatunk, mivel az újautó-piac az ellátási problémák, a használtimport pedig a magas euróárfolyam miatt képtelen a korábbi szinteken kielégíteni a keresletet. További kérdés, hogy az üzemanyagár-támogatás esetleges kivezetése, az üzemeltetési költségek ezzel járó megugrása okoz-e újabb lökést az év utolsó negyedében.”

A használtautó-piacon tapasztalható jelentős áremelkedés a spekulációs célú adásvételek számát is megnövelte. Különösen a néhány éves autók ára emelkedett, itt a piac szereplői modelltől függően 15-30 százalékos áremelkedést is tapasztalhattak. Nem ritka ebben a szegmensben, hogy egy jó állapotban lévő autóra magasabb összegű árcédula kerül, mint amennyiért azt a szalonban – az akkor még általánosnak számító akciók keretében – az első tulajdonos megvásárolta. Mivel az árak emelkedése egyes várakozások szerint tovább folytatódik az év hátralévő részében is, sokan jó befektetést is látnak egy-egy kedvező ajánlatban.

„A piaci előrejelzésekben ugyanakkor a korábbinál jóval nagyobb most a bizonytalanság – tette hozzá Halász Bertalan. - A gazdasági környezet drasztikus romlása, a háztartásokat terhelő várható plusz kiadások miatt máris érezhető a kereslet visszaesése az autópiac különböző szegmenseiben. Ez jó eséllyel csökkenteni fogja az árnyomást, a piacon pedig a következő hónapokban alacsonyabb szinten állhat be az új egyensúly. Ha a használtautó-piac be is állítja az új rekordot, az kizárólag az első félév kiemelkedő pörgésének lesz köszönhető.”

A magyarországi használtautó-piacon a két leggyakoribb márka az Opel és a Volkswagen volt, előbbiből 57 600 (11,6 százalék), míg utóbbiból 49 800 (10,0 százalék) cserélt gazdát a vizsgált időszak során. A népszerűségi listán következő Suzuki az adásvételek 8,5 százalékának volt a tárgya, a Ford 8, a BMW pedig 6,5 százalékos részesedéssel következnek a listán. A legtöbb ügyletre – az összes adásvétel 35,2 százalékára - a fővárosban és Pest megyében került sor.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS